Throughout this Unreal Engine 4 tutorial we’ll learn techniques for using the advanced features of the Blueprint visual scripting system in Unreal Engine.
We’ll program robust and scalable gameplay systems all without the need to write a single line of code. Through these exercises, you’ll gain a better understanding of the immense power of the Blueprint visual scripting language.By the end of this Unreal Engine 4 training, you’ll have a firm foundation of how Blueprint is fundamental to the way gameplay is programmed into games.
فیلم آموزشی Creating Gameplay Systems using Blueprint Features in Unreal Engine ، در مورد ایجاد گیم پلی با استفاده از ویژگی های موتور بازی سازی آنریل انجین می باشد که توسط شرکت Digital Tutors تهیه و در اختیار شما علاقمندان به کار با این نرم افزار بازی سازی قدرتمند و محبوب قرار گرفته است . این فیلم آموزشی به گیم پلی در این نرم افزار خواهد پرداخت و شما را با آن آشنا خواهد نمود . Jonathan Daley ، مدرس فیلم آموزشی Creating Gameplay Systems using Blueprint Features in Unreal Engine ، سعی دارد تا تکنیک های پیشرفته در سیستم نوشتاری و بصری ، سیستم گیم پلی ، مقیاس پذیری بدون نیاز به نوشتن یک خط کد در برنامه و ابزار ها و تنکنیک هایی که می تواند شما را در این مسیر یاری نماید آشنا کند . شما عزیزان می توانید از پروژه های تمرینی کاملی که در این مجموعه قرار داده شده استفاده نموده و عمگام با دیدن فیلم ، این آموزش ها را بصورت عملی نیز انجام داده تا براحتی با این مبحث آشنا شده و بتوانید از آ برای بازی های خود استفاده نمایید .
Topics:
۰۱. Introduction and project overview
۰۲. Default map and player setup
۰۳. Create Blueprint to be base class for pickups
۰۴. Finishing base class and creating subclasses
۰۵. Using Construction Script and inheritance to create unique behavior
۰۶. Adding materials to the pickups to create an enumeration
۰۷. Overview of the GameMode
۰۸. Implementing Blueprint Interface function in GameMode
۰۹. Tracking player pickups and testing
۱۰. Creating an Actor Blueprint to communicate the number of remaining pickups
۱۱. Using Construction Script to set default values for variables
۱۲. Creating and implementing Interface Messages in Blueprint
۱۳. Implementing complex functions through Blueprint Interfaces
۱۴. Rotating scene components towards the player
۱۵. Implementing the core functionality of the Key Giver Blueprint Actor
۱۶. Continuing to implement the core functionality of the Key Giver Blueprint Actor
۱۷. Completing the implementation of the Key Giver Blueprint Actor
۱۸. Setting up the components of the Door Blueprint Actor
۱۹. Creating a Blueprint Interface to interact with Blueprints
۲۰. Implementing player interactivity for the Door Blueprint Actor
۲۱. Creating a procedural animation using a timeline
۲۲. Using a line trace to interact with the game world
۲۳. Using Blueprint Interfaces to simplify scripting
۲۴. Creating a simple user interface with the HUD Blueprint
۲۵. Creating the Blueprint Actor
۲۶. Implementing the overlap events for the GameOverVolume Blueprint
۲۷. Creating a new Blueprint Interface for the Character Blueprint
۲۸. Completing the GameOverVolume Blueprint and implementing reloading of the level
۲۹. Final level play through and course overview
سلام این فایل های پروژه که ۱۶ گیگابایته ماله همین فیلم آموزشیه؟!!!
بله