موتور بازی سازی construct تحت لیسانس GPL توسط زبان ++C نوشته شده و دارای دو ورژن Construct 3 و Construct 2 است. کانستراکت کلاسیک یک منبع پیش فرض DirectX رایگان و متن باز برای ساخت construct 2 است که اولین باز در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. در سال ۲۰۱۳ کانستراکت کلاسیک بازنشسته شد و تیم توسعه اون ورژن Construct 2 رو منتشر کردن که در اون یک چارچوب جاوا اسکریپت برای برنامه نویسان برای استفاده در کنار ویژگی ویرایشگر کشیدن و رها کردن اضافه شد. در سال ۲۰۱۵ در یک پست در وبلاگ رسمی Scirra ساخت construct 3 اعلام شد که شامل ویژگی های جدید مثل پشتیبانی از مک و لینوکس و پشتیبانی چند زبانه و گسترش شخص ثالث ویرایشگر است.
سرفصل های دوره آموزشی Udemy Construct 2 The Complete Game Creation Learning Tool:
– معرفی
– ایجاد یک کلون پرنده Flappy
– ایجاد یک بازی platformer
– بازی جایزه: Arranger Match
– سایر ویژگی های پیشرفته
– صادرات موبایل و ویژگی های تلفن همراه
– کدهای منبع و منابع