هدف پروژه Godot این بوده که محیط بازیسازی یکپارچهای را برای کاربرانش فراهم کند. این موتور به بازیساز اجازه میدهد که از صفر و بدون نیاز به هیچ ابزار دیگری (ابزار ساخت فایلهای گرافیکی یا صوتی) شروع به ساخت بازی خود کند. معماری ساخت بازی این موتور بر اساس اصل درختهای تو در توی صحنه (scenes) پایهگذاری شده است. تمام منابع مورد استفاده در ساخت بازی از اسکریپتها گرفته تا ابزار گرافیکی در قسمتی از حافظه کامپیوتر نگهداری میشود که در اصل همان پایگاه دادههای بازی است که این خود باعث آسانتر شدن دسترسی و تغییر دادن منابع در حین ساخت بازی شده است.
رویکرد این موتور نسبت به مقوله معماری در بازی سازی منحصر به فرد است و همه چیز در آن به پرده های مختلفی تقسیم بندی شده، اما نه دقیقا آن چیزی که تصورش را می کنید. یک صحنه مجموعه ای از عناصر است مثل صداها و یا خطوط. پس از آن شما می توانید به وسیله ی ترکیب کردن دو صحنه آن را به یک صحنه بزرگتر تبدیل کنید و سپس همان صحنه ها را نیز وسیع تر نمایید.
سرفصل های دوره آموزشی Udemy Android Game Development with Godot Engine – Create 5 Games:
– مقدمه ای بر موتور گودو
– برنامه نویسی پایه
– پرنده شل و ول
– Timberman
– میوه نینجا
– اسپینر دست
– سوپر ماریو
– فروشگاه بازی