یونیتی (Unity) یک موتور بازی سازی چند سکویی است که توسط فناوریهای یونیتی ( Unity Technologies ) ساخته شده است و در ساخت بازی ویدیویی برای کامپیوترهای شخصی، کنسول های بازی، دستگاه های همراه و وب سایت ها استفاده می شود. برای اولین بار در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۰۵ برای سیستم عامل OS X معرفی شد و از آن زمان به حال بر روی بیست و یک سکوی دیگر توسعه یافته است.
Autodesk 3ds Max برنامه ایست مختص معماران ، طراحان ، مهندسان عمران و متخصصان مصور سازی .این نرمافزار یکی از قدرتمند ترین برنامه های طراحی مدل های سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری (CG) هست سالهاست که توسط کمپانی های میانجی متفاوت نظیر Yost , Kinetix و Discreet توسعه یافته و عاقبت دوباره به وسیله توسعه دهنده اصلی خود یعنی Autodesk خریداری شد.از قابلیت های عمومی این نرم افزار می توان امکان همکاری با نرم افزار Adobe After Effects, قابلیت کار با امکان Render Pass و کار با فتوشاپ , برخورداری از قابلیتهای جدید Render موسوم به ActiveShade Interactive iray و بسیاری از قابلیت های دیگر را نام برد.
GameMaker Studio نرم افزار کاربردی که شامل تمامی مراحل ساخت بازی های ساده ۲ بعدی و حتی ۳ بعدی رایانه ای را در محیطی تمام بصری را خواهید ساخت . تمامی آیتم های بازی اعم از شخصیت ها، تصاویر متحرک، پس زمینه، موسیقی متن، افکت های به کاربرده شده و ابعاد گرافیکی محیط بازی به آسانی و تنها با کلیک های ساده موس توسط شما خلق و ساخته می شوند.شما میتوانید تنها با کشیدن و رها کردن اجزا و اعمال افکتها و اضافه کردن صون و موزیک می توانید بازی مورد نظر خود را بسازید. البته قطعا محدودیتهایی خواهید داشت. نرم افزار GameMaker Studio برای ساخت بازی بهترین گزینه است و ساده ترین محیط را دارد. ضمنا Game Maker به کاربرانی که با زبان برنامه نویسی اشنایی دارند امکانات و انعطاف های بسیاری را پیش رویشان قرار می دهد تا از قابلیت های نرم افزار GameMaker Studio حداکثر استفاده را ببرند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازی های ایرانی معروفی همچون “نجات بندر” به وسیله این نرم افزار ساخته شده اند.
سینما فوردی ( Cinema 4D ) یک برنامه مدلسازی، انیمیشن سازی و رندر است که توسط شرکت MAXON Computer GmbH در آلمان توسعه یافته است. این برنامه قابلیت مدلسازی رویه ای و چندضلعی/subd، متحرک سازی، نورپردازی، ایجاد بافت، رندر و ویژگی های رایج برنامه های مدل سازی سه بعدی را دارد. شرکت MAXON چهار مدل از برنامه سینما فوردی ارائه کرده است: یک برنامه Cinema 4D ‘Prime’ اصلی، یک نسخه ‘Broadcast’ با ویژگی های موشن گرافیک اضافی، نسخه ‘Visualize’ که قابلیت هایی برای طراحی معماری ارائه می دهد و ‘Studio’ که شامل تمام این موراد است.
Autodesk Maya اتودسک مایا نرم افزاری قدرتمندی است که با کمک آن قادر به ایجاد طرح های بیشتر، سریعتر و به ویژه ساخت انیمیشن شخصیت های کارتونی، فیلم و سریال خواهید بود. در این برنامه مجموعه ی وسیعی از ابزارهای جدید و Workflowها جهت ساخت کاراکترها به روش بسیار ساده ارائه شده است. همچنین قابلیت تغییر شکل کاراکترها به طور کاملاً طبیعی فراهم گردیده است. علاوه بر آن، ابزارهای جدید و هدفمند برای ساخت انیمیشن به روش بسیار ساده تر و عملی تر ارائه شده است، ضمن اینکه گامهای موثری در زمینه Graph Editor جهت کمک به نمایش، انتخاب و ویرایش انیمیشن ها و keyframeها، و سرعت بخشی به ساخت انیمیشن ها برداشته شده است. بعلاوه، با ارائه ی امکانات برجسته، همزمان سازی انیمیشن ها با موسیقی ضبط شده به روش ساده تری انجام می گردد.
نرم افزار zbrush در سال ۱۹۹۹توسط شرکت Pixologic و در نمایشگاه SIGGRAPH رو نمایی شد ، همانطور که می دانید نمایشگاه SIGGRAPH معتبر ترین نمایشگاه و گردهمایی دنیای گرافیک می باشد که اکثر شرکت های بزرگ آخرین محصولاتشان را در آن نمایشگاه عرضه می کنند.اما با کمی تاخیر ورژن دموی آن در سال ۲۰۰۲ منتشر شد . بعد از آن ورژن ۳٫۱ نرم افزار زی براش در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و در سال ۲۰۰۹ اعلام شد که ورژن ۴ این نرم افزار به بازار خواهد آمد اما انتشار این نسخه به تعویق افتاد و در عوض آن ورژن ۳٫۵ با بعضی از ویژگی هایی که برای ورژن ۴ در نظر گرفته بود وارد بازار شد.
چارچوب یا فرایند مدل اسکرام یک چارچوب تکرارپذیر و افزایشی برای کنترل پروژه (مدیریت نرمافزار) است که معمولاً در زیر شاخه مدل فرایند تولید نرمافزار چابک و سریع است؛ و یک نوع مدل تولید نرمافزار در مهندسی نرمافزار بحساب میرود.Scrum process.svg اسکرام یک چارچوب تولید نرمافزار از سری روشهای تفکر چابک (Agile) میباشد. اسکرام یک چارچوب یا فرایند؟ مسئله این است، دراین موضوع کاملاً بین متخصصان اسکرام دوگانگی وجود دارد. اشخاصی مانند کن شوئبر (مبدع اسکرام) دائماً از لفظ چارچوب(framework) استفاده میکنند و تاکید مینمایند که همه باید این مورد را قبول داشته باشند ولی بعضی دیگر از دوستان از لفظ فرایند و یا متدولوژی برای اسکرام استفاده میکنند.
نرم افزار مایا شامل مجموعه ابزار کاربردی برای ساخت و توسعه pipeline های مدرن و آزادی است که شما برای ساخت انیمیشن های ۳ بعدی، جلوه های ویژه، ساخت بازی های کامپیوتر و پروژه های پس از تولید فیلم به آنها نیاز دارید. این مجموعه با ابزارهای جدید و قدرتمند خود در راستای شبیه سازی داینامیک، ساخت انیمیشن و رندر کردن، سطح جدیدی از خلاقیت را برای شما فراهم می کند تا شما بتوانید به راحتی روی پروژه های پیچیده کار کنید. نرم افزار مایا یکی از پیشرفتهترین نرمافزار انیمیشن و مدل سازی سه بعدی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همین طور صنعت بازیهای رایانهای استفاده میشود. البته نقطه قوت مایا در ابزارهای مدل سازی آن است و در شرکت های بزرگ نیز بیشتر از این خصیصه اش استفاده می کنند.
یونیتی (Unity) یک موتور بازی سازی چند سکویی است که توسط فناوریهای یونیتی ( Unity Technologies ) ساخته شده است و در ساخت بازی ویدیویی برای کامپیوترهای شخصی، کنسول های بازی، دستگاه های همراه و وب سایت ها استفاده می شود. برای اولین بار در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۰۵ برای سیستم عامل OS X معرفی شد و از آن زمان به حال بر روی بیست و یک سکوی دیگر توسعه یافته است.
یونیتی (Unity) یک موتور بازی سازی چند سکویی است که توسط فناوریهای یونیتی ( Unity Technologies ) ساخته شده است و در ساخت بازی ویدیویی برای کامپیوترهای شخصی، کنسول های بازی، دستگاه های همراه و وب سایت ها استفاده می شود. برای اولین بار در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۰۵ برای سیستم عامل OS X معرفی شد و از آن زمان به حال بر روی بیست و یک سکوی دیگر توسعه یافته است.