یونیتی یک پوسته گرافیکی برای محیط میزکار گنوم بود که توسط شرکت کانونیکال برای توزیع لینوکس این شرکت به نام اوبونتو توسعه داده میشد. یونیتی برای اولین بار در اوبونتو ۱۰٫۱۰ نسخه نت بوک استفاده شد. این رابط کاربری برای استفاده بهینه از فضای صفحه نمایش به خصوص در نت بوکها طراحی شد. به طور کلی یونیتی (Unity) جزو چهار موتور بازی ساز بزرگ می باشد. ساخت بازی با این موتور بازی ساز بسیار ساده است و بیشتر کار در محیط ویژوال انجام می شود، یعنی حدود ۸۰ درصد کار بدون کدنویسی انجام می شود و تنها حدود ۲۰ درصد کار کدنویسی است، که این موضوع باعث جذب بسیاری از کاربران علاقه مند به بازی سازی شده است که علم زیادی در برنامه نویسی ندارند.
رندرینگ یا تلفیق تصاویر، فرایند ساخت یک تصویر واقعی یا غیر واقعی از یک مدل دوبعدی یا سه بعدی (یا مدل هایی که می تواند به عنوان یک صحنه شناخته شود) با استفاده از نرم افزار های کامپیوتری است و نتایج نمایش چنین مدل هایی رندر نامیده می شود. اطلاعات موجود در فایل صحنه برای پردازش و دریافت خروجی به صورت یک تصویر دیجیتال یا Raster به یک برنامه رندر منتقل می شود. به طور خلاصه رندرینگ فرایند نهایی ایجاد تصاویر یا انیمیشن دو بعدی از صحنه آماده شده است.
نرم افزار مایا شامل مجموعه ابزار کاربردی برای ساخت و توسعه pipeline های مدرن و آزادی است که شما برای ساخت انیمیشن های ۳ بعدی، جلوه های ویژه، ساخت بازی های کامپیوتر و پروژه های پس از تولید فیلم به آنها نیاز دارید. این مجموعه با ابزارهای جدید و قدرتمند خود در راستای شبیه سازی داینامیک، ساخت انیمیشن و رندر کردن، سطح جدیدی از خلاقیت را برای شما فراهم می کند تا شما بتوانید به راحتی روی پروژه های پیچیده کار کنید. نرم افزار مایا یکی از پیشرفتهترین نرمافزار انیمیشن و مدل سازی سه بعدی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همین طور صنعت بازیهای رایانهای استفاده میشود. البته نقطه قوت مایا در ابزارهای مدل سازی آن است و در شرکت های بزرگ نیز بیشتر از این خصیصه اش استفاده می کنند.
موتور بازی سازی Unreal Engine اولین بار سال ۱۹۹۸ همراه با عرضه بازی Unreal معرفی شد . استدیو بازی سازی اپیک تا بحال توانسته توسط این موتور بازی سازی بازی های زیادی را عرضه نماید . استقبال بی نظیر کاربران از این موتور باعث شد تا سبک های دیگر هم به دسته موضوعات ساخت این استدیو اضافه شود . از جمله این سبک ها می توان به نقش آفرینی و سبک جاسوسی اشاره کرد . شما میتوانید به وسیله این انجین از بازی های دو بعدی گرفته تا بازی هایی باگرافیک خیره کننده را خلق کنید,Unreal این قدرت را به شما می دهد تا بازی خود را برای کنسول های اندروید و ios بسازید. بخش برنامه نویسی بصری Blueprint این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن از نمونه اولیه تا یک بازی کامل را بسازید, درواقع میتوان گفت این بخش امکان شبیه سازی بدون نیاز به کد زدن و برنامه نویسی را به توسعه دهنده می دهد.از ابزار های مهم آنریل میتوان به blueprint و debugger آن اشاره کرد.
Autodesk Maya با کمک ابزارهای قدرتمند مایا قادر به ایجاد طرح های بیشتر، سریعتر و به ویژه ساخت انیمیشن شخصیت های کارتونی، فیلم و سریال خواهید بود. در این برنامه مجموعه ی وسیعی از ابزارهای جدید و Workflowها جهت ساخت کاراکترها به روش بسیار ساده ارائه شده است. همچنین قابلیت تغییر شکل کاراکترها به طور کاملاً طبیعی فراهم گردیده است. علاوه بر آن، ابزارهای جدید و هدفمند برای ساخت انیمیشن به روش بسیار ساده تر و عملی تر ارائه شده است، ضمن اینکه گامهای موثری در زمینه Graph Editor جهت کمک به نمایش، انتخاب و ویرایش انیمیشن ها و keyframeها، و سرعت بخشی به ساخت انیمیشن ها برداشته شده است. بعلاوه، با ارائه ی امکانات برجسته، همزمان سازی انیمیشن ها با موسیقی ضبط شده به روش ساده تری انجام می گردد.
Vray RT در واقع یک active shade render هست که به شما یک رندر Real Time ارائه می دهد . رندر رئل تایم یا رندر همزمان به رندر هایی میگوییم که تاخیری نداشته باشند و وقتی شما تغییری رو اعمال می کنید به صورت همزمان و بلادرنگ اون تغییرات رو تو رندر ببینید .مثل بازی های کامپیوتری !
Blender ابزاری کاربردی و یکپارچه است که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کرده و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را به شما ارائه می دهد. Blender از طریق معماری باز، امکان همکاری cross-platform، قابلیت توسعه پذیری و ایجاد یک گردش کاری یکپارچه را برای شما به وجود می آورد. Blender یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی گرافیگی ۳ بعدی Open Source در سراسر جهان است.
Unity 3D Pro نرم افزاری جامع است که می توان از آن برای ساخت بازی های ویدیویی سه بعدی و محتواهای دیگری مانند پروژه های معماری یا انیمیشن های Real-Time سه بعدی، استفاده نمود. Unity یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای ساخت بازی می باشد که یک محیط یکپارچه گرافیکی را به همراه متدهای اولیه توسعه بازی برای کاربران فراهم نموده است. ویرایشگر قدرتمند و انعطاف پذیری که از درگ و دراپ نمودن GameObject در محیط بازی پشتیبانی کرده و طراحی آسان تری را برای شما ایجاده کرده است به علاوه پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مانند C#، برخی از ویژگی های مفید این نرم افزار است .
Autodesk Maya اتودسک مایا نرم افزاری قدرتمندی است که با کمک آن قادر به ایجاد طرح های بیشتر، سریعتر و به ویژه ساخت انیمیشن شخصیت های کارتونی، فیلم و سریال خواهید بود. در این برنامه مجموعه ی وسیعی از ابزارهای جدید و Workflowها جهت ساخت کاراکترها به روش بسیار ساده ارائه شده است. همچنین قابلیت تغییر شکل کاراکترها به طور کاملاً طبیعی فراهم گردیده است. علاوه بر آن، ابزارهای جدید و هدفمند برای ساخت انیمیشن به روش بسیار ساده تر و عملی تر ارائه شده است، ضمن اینکه گامهای موثری در زمینه Graph Editor جهت کمک به نمایش، انتخاب و ویرایش انیمیشن ها و keyframeها، و سرعت بخشی به ساخت انیمیشن ها برداشته شده است. بعلاوه، با ارائه ی امکانات برجسته، همزمان سازی انیمیشن ها با موسیقی ضبط شده به روش ساده تری انجام می گردد.
Blender ابزاری کاربردی و یکپارچه است که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کرده و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را به شما ارائه می دهد. Blender از طریق معماری باز، امکان همکاری cross-platform، قابلیت توسعه پذیری و ایجاد یک گردش کاری یکپارچه را برای شما به وجود می آورد. Blender یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی گرافیگی ۳ بعدی Open Source در سراسر جهان است.