همانطور که در Shadowhand از تلفیق دو ژانر به شدت متفاوت برای روایت داستان استفاده شده بود، در بازی Ancient Enemy هم از چنین ترفندی استفاده شده و فضای جادو و اساطیر با ایدههای پساآخرالزمانی ترکیب شده تا با یک فضاسازی بکر طرف باشیم. جادوگر بی نام و نشانی که کنترلش به مخاطب واگذار میشود، در میان آوارهای محل زندگی خود و همرزمانش از خوابی ظاهراً طولانی بیدار میشود چرا که دنیایی که در اطرافش میبیند نابود شدهتر از چیزیست که قبل از لحظه بیهوشی خود به یاد دارد. به نظر میرسد که دشمن کهنِ این جادوگر توانسته با شکست گروه آنها، کنترل دنیا را به طور کامل به دست بگیرد و همه چیز را به نابودی بکشاند اما قهرمان داستان راهی سفری پر مخاطره میشود تا با بازیابی تواناییهای گذشته، این دشمن اهریمنی را شکست دهد.
با وجود انتخاب سوژۀ تازه و ارائه مقدمهای جذاب، داستان Ancient Enemy در ادامه مسیر و کلیت روایت از کیفیت لازم برخوردار نیست. برخلاف «شدوهند» که مخاطب در تعامل با دیگر شخصیتها به مرور از توطئههای پشت پرده رمزگشایی میکرد، اینجا خبر چندانی از شخصیتهای فرعی نیست و تقریباً همه دشمنان هیولاهایی ناتوان در تکلم و تحت کنترل دشمن اصلی هستند که این دشمن مخوف هم تا پایان بازی خودش را نشان نمیدهد. مونولوگهای قهرمان داستان هم نمیتوانند به خوبی بار روایت داستان را به دوش بکشند و بیشتر به توصیف مناظر و مقایسۀ وضعیت آنها با گذشتۀ با شکوهشان، خلاصه میشوند.
تاریخ انتشار | Apr 09,2020 |
بستر های نرم افزاری مورد نیاز | PC |
زبان | ENG |
ژانر | ایندی، نقش آفرینی، استراتژیک |
کمپانی منتشرکننده | Grey Alien Games |
حجم فایل | ۰.۱ گیگابایت |
امتیاز بازی ( Metacritic ) | — از ۱۰۰ |
گیمپلی بازی Ancient Enemy هم از همان سیستم کلی شدوهند استفاده میکند اما اینجا آن سیستمها ساده سازی شدهاند. مراحل به دو دسته معمایی و مبارزهای تقسیم میشوند که در مراحل معمایی باید با پیش بردن درست کارتهای زمینه، به سطح انتهایی این مراحل رسید تا کارتهای بهتری برای استفاده در مراحل مبارزهای به دست آورد. در مراحل مبارزهای، دو کارت به عنوان کارتهای تهاجمی و یک کارت به عنوان کارت دفاعی در اختیار بازیکن قرار میگیرد که باید با چینش صحیح کارتهای زمینهای، این کارتها را شارژ کرد و دشمن را از پیش رو برداشت. انتخاب کارتهای مورد استفاده هم باید با توجه به نقاط قوت و ضعف دشمن رو به رو انجام گیرد تا موفقیت در مبارزات با پیچیدگی بی دلیلی رو به رو نشود. خبری از سیستم زرههای شدوهند نیست و کلیت پرونده بخش مبارزات با تعدادی کارت معجون و آیتم پرتابی به همراه کارتهای قدرتهای ویژه که در دو دسته Active و Passive هستند، بسته میشود.
..:: صحنه هایی از بازی ::..
..:: تماشای تریلر بازی ::..
سیستم مورد نیاز:
OS: windows 7
Processor: 2 GHZ
Memory: 4 GB RAM
Graphics: 512MB VRAM
DirectX: Version 9.0
Storage: 200 MB available space
Sound Card: Any