Autodesk 3ds Max برنامه ایست مختص معماران ، طراحان ، مهندسان عمران و متخصصان مصور سازی .این نرمافزار یکی از قدرتمند ترین برنامه های طراحی مدل های سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری (CG) هست سالهاست که توسط کمپانی های میانجی متفاوت نظیر Yost , Kinetix و Discreet توسعه یافته و عاقبت دوباره به وسیله توسعه دهنده اصلی خود یعنی Autodesk خریداری شد.از قابلیت های عمومی این نرم افزار می توان امکان همکاری با نرم افزار Adobe After Effects, قابلیت کار با امکان Render Pass و کار با فتوشاپ , برخورداری از قابلیتهای جدید Render موسوم به ActiveShade Interactive iray و بسیاری از قابلیت های دیگر را نام برد.
سرفصل های دوره آموزشی Linkedin 3ds Max and V-Ray Residential Exterior Materials:
- مقدمه
- ایجاد متریال های طبیعی برای مدل های سه بعدی
- گرفتن بهترین نتیجه از فایلهای تمرینی
- نصب و راه اندازی نرم افزار
- وارد کردن فایل ها به برنامه
- پاکسازی مدل SketchUp
- لایه هایی که برای نمایش مقادیر زیادی داده سه بعدی در یک صحنه بهینه شده اند (Layer the scene)
- رفع مشکلات مربوط به حجم هندسی
- تکنیک UV mapping
- سازمان دهی حجم هندسی برای UV mapping
- استفاده از Unwrap UVW
- تنظیم طرح های کلی UV
- نهایی سازی طرح های UV
- استفاده از MapScaler
- ایجاد متریال در V-Ray
- نصب و راه اندازی V-Ray
- ایجاد متریال های فیزیکی V-Ray
- درک متریال های V-Ray
- اضافه کردن جزئیات بر روی سطح یک جسم در V-Ray (Displacement mapping)
- استفاده از substance material در V-Ray
- نصب پلاگین های substance
- استفاده از نرم افزار ۳D Max Asset Library
- وارد کردن متریال های substance به ۳D Max
- ویرایش متریال های substance به ۳D Max
- ایجاد متریال های substance
- ایجاد یک متریال ابتدایی
- کنترل میزان برجستگی و صیقلی
- نمایش پارامترهای substance
- اضافه کردن متریال به ۳D Max
- تنظیم متریال گچبریstucco
- استفاده از برنامه Bitmap2Material برای ایجاد متریال
- کاربرد برنامه Bitmap2Material
- استفاده از برنامه Bitmap2Material در داخل ۳D Max
- صادر کردن نقشه های Bitmap2Material به bitmap
- تغییر مقیاس نقشه ها با MapScaler
- ایجاد متریال های V-Ray با نقشه های Bitmap2Material
- نتیجه گیری
- گام بعدی
سپاس بابت این آموزش مفید