In this series of tutorials we’ll learn the basics of creating interactivity in Unreal Engine 4 without writing a single line of code. We’ll start off by learning about the Blueprint Editor interface and what blueprints can do for us. After that, we’ll learn the basics by creating a simple Level Blueprint where we’ll learn how to interact with objects in a specific level.Then we’ll discover the Class Blueprints, which are an extremely helpful asset new to the Unreal Engine. These Class Blueprints are self contained objects with interactive properties that can be reused across all of your levels.
فیلم آموزشی Introduction to Blueprint in Unreal Engine ، آموزش مقدمه کلی طراحی در آنریل انجین است . این فیلم آموزش که توسط شرکت Digital Tutors تهیه گردیده است به بیان مبانی اصولی و پایه چگونگی طراحی در این نرم افزار بازی سازی خواهد پرداخت تا شما عزیزان علاقمندان را بطور کامل با آن آشنا سازد . Joshua Kinney که مدرس فیلم آموزشی Introduction to Blueprint in Unreal Engine می باشد در این دوره با مرور کلی روند آموزشی در این دوره کار خود را آغاز می کند و در ادامه به بیان مبانی مانند آشنایی با رابط کلی طراحی ، چگونگی ایجاد یک طرح در سطح عمومی ، تکمیل طرح سطح ، چگونگی ایجاد یک طرح طبقه ، چگونگی اضافه کردن قابلیت ها به طرح طبقه ، چگونگی ارتباط بین دو نقشه و … خواهد پرداخت . شما عزیزان نیز برای درک بهتر این مفاهیم می توانید همزمان با دیدن فیلم آموزشی از پروژه ی تمرینی موجود در این دوره استفاده نموده و موارد مورد بحث را بصورت عملی انجام دهید .
Topics:۰۱. Introduction and project overview ۰۲. Blueprint Interface overview ۰۳. Creating a basic level blueprint ۰۴. Finishing the level blueprint ۰۵. Creating a class blueprint ۰۶. Adding functionality to the class blueprint ۰۷. Setting up the second blueprint object ۰۸. Communicating between two class blueprints |