set up tips you should take note of before creating content for Unreal Engine 4.Then we’ll jump into creating a game mesh based on a high poly mesh that we provide. Here we’ll discuss how to quickly create a low resolution mesh and how to retopologize it with enough detail to capture our high resolution detail in a normal map. Then we’ll learn how to UV our mesh and how to bake out the crucial maps for creating a high quality game asset.
After that, we’ll learn how to quickly create textures using dDo, a powerful procedural texturing software. Then we’ll start to wrap up the tutorial by finalizing our asset with materials, collisions, and LOD’s until we finally import the asset into Unreal Engine 4.
فیلم آموزشی Game Asset Production Pipeline in Unreal Engine ، آموزش ساخت دارایی های بازی با استفاده از خطوط در نرم افزار بازی سازی آنریل انجین می باشد که شرکت Digital Tutors تهیه و در اختیار علاقمندان به هنر و صنعت بازی سازی قرار گرفته است . در این فیلم آموزشی شما با چگونگی ساخت لوازم و دارایی های یک بازی با استفاده از تکنیک خطوط لوله ای آشنا خواهید شد . Joshua Kinney که مدرس فیلم آموزشی Game Asset Production Pipeline in Unreal Engine می باشد در ابتدا به بیان روند و مرور کلی پروژه خواهد پرداخت و در ادامه شما را با راهنمای راه اندازی عمومی یک پروژه ، چگونگی ایجاد مش بازی ، آشنایی با تیغه Retopologizing ، انتشار ماسک ، اضافه کردن خاک و دوده به تیغه ، تنظیم گروه های هموارسازی ، بافت دسته ، صادرات بافت از dDo ، راه اندازی مواد اولیه در ۳Ds MAX و بسیاری موارد دیگر آشنا خواهد ساخت تا بتوانید در طراحی بازی های خود از آن بهره بگیرید . برای درک بهتر این مفاهیم می توانید همزمان با دیدن فیلم آموزشی از پروژه ی تمرینی موجود در این دوره استفاده نموده و تمامی مباحث را بصورت عملی انجام دهید .
Topics:۰۱. Introduction and project overview ۰۲. General setup tips ۰۳. Creating the game mesh ۰۴. Retopologizing the blade ۰۵. Finalizing the blade ۰۶. Setting up smoothing groups ۰۷. Unwrapping the UVs ۰۸. Baking the normal and ambient occlusion maps ۰۹. Baking the diffuse mask ۱۰. Texturing the blade in dDo ۱۱. Adding dirt and grime to the blade ۱۲. Texturing the handle ۱۳. Exporting textures from dDo ۱۴. Setting up our basic material in 3ds Max ۱۵. Creating LOD’s ۱۶. Creating the collision model and exporting the asset ۱۷. Importing the static mesh ۱۸. Finalizing the material |