استاپ موشن (Stop Motion) یکی از تکنیک های انیمیشن سازی است که در آن شیئی را فِرِیم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می کنند. از توالی این تصاویر به نظر می رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است. عروسک هایی با مفاصل متحرک یا عروسک های ساخته شده با خمیر در این تکنیک کاربرد فراوان دارند.
سینما فوردی ( Cinema 4D ) یک برنامه مدلسازی، انیمیشن سازی و رندر است که توسط شرکت MAXON Computer GmbH در آلمان توسعه یافته است. این برنامه قابلیت مدلسازی رویه ای و چندضلعی/subd، متحرک سازی، نورپردازی، ایجاد بافت، رندر و ویژگی های رایج برنامه های مدل سازی سه بعدی را دارد. شرکت MAXON چهار مدل از برنامه سینما فوردی ارائه کرده است: یک برنامه Cinema 4D ‘Prime’ اصلی، یک نسخه ‘Broadcast’ با ویژگی های موشن گرافیک اضافی، نسخه ‘Visualize’ که قابلیت هایی برای طراحی معماری ارائه می دهد و ‘Studio’ که شامل تمام این موراد است.
فیلم آموزشی Quick Start to Modeling in Maya Volume 5 ، شروع سریع مدل سازی در مایا قسمت پنجم ، که توسط شرکت Digital Tutors تهیه و منتشر گردیده است . این فیلم آموزشی که قسمت پایانی از این سری نرم افزار مایا خواهد بود ، تمکیل کننده مباحث در قسمت های قبلی خود می باشد . Justin Marshall ، مدرس فیلم آموزشی…
ساخت الگوهای تکراری مبحث بسیار مهمی می باشد که روند ساخت انیمیشن را بسیار می تواند تسریع بخشد. توسط این روش که در افترافکت مورد استفاده قرار می گیرد آن بخش هایی از انیمیشن که کار مشابهی داشته و اسلوموشن و حرکات یکسانی دارند را بوسیله الگوهای تکراری ساخته و روند کار را تسریع می بخشیم. هم اکنون می توانید دوره آموزشی Repeating Patterns in After Effects را به طور مستقیم از سرور فایل نیکو دانلود کرده و از تکنیک های آموزش داده شده در آن نهایت استفاده را ببرید.
در دوره آموزشی Digital Tutors Understanding 3D in Photoshop با مفاهیم سه بعدی در فتوشاپ آشنا می شوید.
PBR رندر مبتنی بر فیزیک ، همانند نوری در دنیای واقعی کار می کند و با تلاش کمتر به نسبت رندر قدیمی به واقعیت می رسد. در این دوره آموزشی از شرکت Lynda، مربی دوره Aaron F. Ross ، فوکوس و تمرکزش را روی تکینک های شیدینگ PBR می کند و استفاده از متریال فیزیکی برای رسیدن به سطوح واقعی نظیر سنگ و شیشه و فلز را بررسی می کند. ایجاد شبکه های سایه ، ترکیب و تنظیم مپ ها در روش های جالب ، تولید نقشه های ambient occlusion و تبدیل آنها به نقشه های بیتی اپلیکیشن های کراس و رندرهای سازگار از جمله مواردی است که در این دوره آموزشی خواهید آموخت.
Simulating a Fluid Driven Particle System in Maya ، فیلم آموزشی شبیه سازی سیستم ذرات مایع در مایا می باشد که برای علاقمندان به اینگونه طراحی ها با استفاده از این نرم افزار ، توسط شرکت PluralSight ، تهیه و منتشر گردیده است . در این فیلم آموزشی شما عزیزان با چگونگی انجام این کار و مراحل آن در نرم افزار Maya آشنا خواهید شد . Pankaj Malik که مدرس فیلم آموزشی Simulating a Fluid Driven Particle System in Maya می باشد با بیان مقدمه ای بر چگونگی روند آموزش در این دوره کار خود را آغاز می کند و در ادامه به بیان مواردی از قیبل آشنایی و شناخت جنبه های فنی پروژه ، آشنایی و درک فایل و دارایی پروژه ، چگونگی مسدود کردن پارامترهای مایع ، چگونگی ایجاد و افزایش شبیه سازی ذرات و بسیاری مباحث دیگر خواهد پرداخت تا شما عزیزان علاقمند را بطور کامل با انجام این طراحی آشنا نماید . برای درک بهتر این مباحث نیز می توانید همزمان با دیدن فیلم آموزشی Simulating a Fluid Driven Particle System in Maya از پروؤه ی تمرین ..
استاپ موشن یکی از تکنیک های انیمیشن (پویا نمایی) است که در آن یک شیء یا مدل ثابت (که می تواند عروسک، لوگو، نقاشی و … باشد) را مقدار کمی حرکت می دهند و با دوربینی که ثابت واقع شده است از هر فریم عکس برداری یا فیلمبرداری می کنند. سپس از پشت سر هم قرار دادن تصاویر این حرکت های فریم به فریم، تصویر حرکت القا می شود. انیمیشن استاپ موشنی که در آن از انسان یا مدل واقعی استفاده می شود پیکسیلیشن نام دارد.
در دوره آموزشی Lynda Substance Painter Essential Training، مربی دوره Wes McDermott ، نگاهی مبتدیانه به Substance Painter ، خواهد کرد و با یک پروژه ، تکسچرینگ یک asset سلاح ، کار را پیش می برد. اصول اولیه شروع و چگونگی ایجاد پروژه و ایمپورت دارایی و همچنین استفاده از سیستم بیکینگ یکپارچه را آموزش می دهد. نحوه کار با متریال و لایه ها ، یک پرایمر روی مجموعه ایی از ابزار براش ، فراهم می کند. Wes بعد از اتمام اصول پایه ، چگونگی تکسچر کامل یک Asset اسلحه را به صورت گام به گام نشان می دهد.
در دوره آموزشی Lynda Maya: Motion Graphics Workflow کار با ابزارهای مختلف که کاربران می توانند طراحی های گرافیکی خود را انجام دهند و یا ویرایش کنند آشنا می شوید. MASH یک مجموعه قدرتمند را از ابزارهای طراحی انیمیشن وار در برنامه مایا ۲۰۱۶ فراهم آورده است به کاربران این امکان را میدهد تا رویه طراحی غیرخطی گرافیکی طرح ها را پیش گرفته و براحتی با کنترلر های این ابزار طرح های خود را ارائه نمایند.