یکی از پیشرفتهترین نرمافزار انیمیشن و مدل سازی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همین طور صنعت بازیهای رایانهای استفاده میشود. توانایی بالا در Rendering و وجود Material های متنوع در این نرم افزار از جمله موارد کلیدی آن است. از جمله ویژگیهای این نرمافزار، انعطاف پذیری و قابلیتهای شخصی سازی آن است که به کاربران حرفهای اجازه میدهد به سادگی محیط آن را به دلخواه خود تغییر دهند. به علاوه، یکی دیگر از قابلیتهای منحصر به فرد آن امکان توسعه این نرمافزار برای استفاده کنندگان آن است. کاربران میتوانند از طریق زبانهای برنامه نویسی سی پلاس پلاس، MEL یا (maya embedded language) و همین طور پایتون آن را توسعه دهند و ابزارها و امکاناتی که پیشتر در نرمافزار وجود نداشتهاند را به آن اضافه کنند.
در دوره آموزشی Packt Unity 5 Scripting and Gameplay Mechanics با اسکریپت نویسی و طراحی مکانیک بازی در Unity 5 آشنا می شوید.
در دوره آموزشی Pluralsight Maya Modeling Fundamentals با امکانات و ابزارهای مدلسازی نرم افزار مایا ۲۰۱۷ آشنا شده و کار با آن ها را در عمل و از طریق انجام پروژه واقعی مدلسازی سه بعدی در این برنامه یاد می گیرید.
در فیلم آموزشی Animation Foundations Storyboarding ابتدا به شما اصول فیلم از جمله انواع شات ها، اکت ها، توالی ها و گذار ها و بسیاری و همچنین روش هایی در رابطه با اکشن، زوایا، ترکیب، شخصیت و نمایش را نیز یاد می گیرید. موارد دیگر را نیز به شما آموزش می دهد. با دیدن فیلم ها و در کنار آن استفاده از فایل ها تمرینی موجود شما می توانید نهایت استفاده از آن را ببرید و درک عمیق تری از موضوع داشته باشید.
PBR رندر مبتنی بر فیزیک ، همانند نوری در دنیای واقعی کار می کند و با تلاش کمتر به نسبت رندر قدیمی به واقعیت می رسد. در این دوره آموزشی از شرکت Lynda، مربی دوره Aaron F. Ross ، فوکوس و تمرکزش را روی تکینک های شیدینگ PBR می کند و استفاده از متریال فیزیکی برای رسیدن به سطوح واقعی نظیر سنگ و شیشه و فلز را بررسی می کند. ایجاد شبکه های سایه ، ترکیب و تنظیم مپ ها در روش های جالب ، تولید نقشه های ambient occlusion و تبدیل آنها به نقشه های بیتی اپلیکیشن های کراس و رندرهای سازگار از جمله مواردی است که در این دوره آموزشی خواهید آموخت.
در دوره آموزشی Maya 2017 Essential Training با اصول انتخاب و دستکاری اشیا و سازماندهی صحنه ها آغاز خواهید کرد و در همین حین نیز با رابط کاربری و ویژگی های جدید Maya 2017 آشنا خواهید شد. سپس شما مدل سازی چند ضلعی، ساخت و تصحیح مش ها، مجسمه سازی و مدل سازی NURBS را نیز یادمی گیرید. پس از این موارد به شما نشان داده می شود که چگونه مواد مختلف برای سطوح را بسازید و از از آن ها استفاده کنید.
در دوره آموزشی Udemy Real World Animations in After Effects شما تمام پروسه ایجاد انیمیشن های واقعی با After Effects آشنا می شوید. دوره Real World Animations in After Effects شامل ۱۰ درس و بیش از ۹۰ دقیقه ویدیو آموزش After Effects می باشد .
ساخت الگوهای تکراری مبحث بسیار مهمی می باشد که روند ساخت انیمیشن را بسیار می تواند تسریع بخشد. توسط این روش که در افترافکت مورد استفاده قرار می گیرد آن بخش هایی از انیمیشن که کار مشابهی داشته و اسلوموشن و حرکات یکسانی دارند را بوسیله الگوهای تکراری ساخته و روند کار را تسریع می بخشیم. هم اکنون می توانید دوره آموزشی Repeating Patterns in After Effects را به طور مستقیم از سرور فایل نیکو دانلود کرده و از تکنیک های آموزش داده شده در آن نهایت استفاده را ببرید.
Getting Started With ZSketching یکی از فیلم های آموزشی است که باعث بهبود و افزایش توانایی های شما در استفاده از نرم افزار Zbrush می باشد که در این پست می توانی آن را تهیه کنید. در دوره آموزشی Getting Started With ZSketching نگاهی به مفاهیم و اصول ZSketching در نرم افزار Zbrush خواهیم داشت. ZSpheres یک مسیر فوق العاده خوب را برای اصول پایه ای هندسه های پیچیده تر در نرم افزار Zbrush به عنوان پایه برای مجسمه سازی فراهم می آورد. این دوره آموزشی توسط شرکت Digital Tutors به همراه تدریس Justin Marshall تهیه شده است. ویژگی هایی که از دوره آموزشی Getting Started With ZSketching کسب می کنید به شما این امکان را می دهد که در Zbrush و مفاهیم و مدل ها را به سرعت یاد خواهید گرفت. در این دوره آموزشی شما با یادگیری طراحی یک هیولا در نرم افزار زدبراش توانایی های خود را در این زمینه بهبود خواهید بخشید.
در این دوره آموزشی شما با نحوه طراحی شخصیت های مختلف در انیمیشن آشنا خواهید شد و می توانید تا براحتی برای انیمیشن های خود فرایند های مختلف طراحی را اعمال کرده و هر آنچه که نیاز دارید را به صورت آثار هنری بسیار ارزشمند در آورده و یاد بگیرید که چگونه شخصیت های موردعلاقه خود مثل بتمن را به صورت انیمیشن وار طراحی کرده و مهندسی فرایندی را روی آن اعمال نمایید. دوره دارای بخش های متنوعی شامل سه قسمت می باشد که شما را در رسیدن به یک طرح ایده آل و جامع کمک خواهد کرد.