هنگامی که برای اولین بار اپل، زبان برنامهنویسی جدید خود را با نام «سوئیفت» (Swift) منتشر کرد، برنامهنویسان شگفتزده شدند. تا قبل از آن برای توسعهی اپلیکیشنهای «Mac» و «iOS» چارهای جز استفاده از «Objective C» نبود. Objective C زبانی شیگرا و قدیمی است که در سال ۱۹۸۰ منتشر شده. سوئیفت مانند هوایی تازه وارد دنیای نرمافزار شد و آن را متحول کرد. مانند همیشه اپل در این زمینه نیز گوی سبقت را از رقبا ربود و اعلام کرد که به زودی سوئیفت به شکل متنباز در اختیار برنامهنویسان قرار خواهد گرفت. به همین دلیل توسعهدهندگان سراسر جهان به استقبال این زبان جدید رفتند. البته دور از ذهن نخواهد بود که سوئیفت به سرعت رشد کند و به زبان اول برنامهنویسی در دههی آتی تبدیل شود.
نرم افزار راینو (Rhinoceros 3D) یک نرم افزار طراحی سه بعدی یا به عبارت بهتر نرم افزار طراحی صنعتی است. برای مدل سازی صفحات و حجم های پیچیده از راینو استفاده میشود. نرم افزار راینو یک نرم افزار مدل ساز سه بعدی قوی است که توسط شرکت مک نیل عرضه شده است. این نرم افزار بر پایه خطوط نربز تولید هندسه می کند. خطوط نربز چون تعریف ریاضی دارند دقیقتر از نرم افزار های بر پایه ی مش مثل مکس ، اسکچ آپ، اتوکد و غیره عمل می کنند. تعریف هندسه با خطوط ریاضی باعث شده است که راینو در تبدیل هندسه به نمونه های واقعی جلوتر از دیگر نرم افزار های مدل ساز باشد.
کلاس خانم فریزل هر برنامه را در تور سال نو یک ستاره پاپ می بیند و در مورد مناطق زمانی که در همه کنسرت های او در همان شب شرکت می کنند ، اطلاعات کسب می کند…
(Amazon Web Services (AWS یا سرویس های وب آمازون یک پلتفرم محاسبات ابری جامع و در حال توسعه است که توسط Amazon.com ارائه شده است. سرویس های وب گاهی اوقات خدمات ابری یا سرویس های محاسباتی از راه دور نامیده می شود. اولین سرویس های AWS در سال ۲۰۰۶ برای ارائه خدمات آنلاین برای وب سایت ها و برنامه های کاربردی مشتری آغاز شد. برای به حداقل رساندن تاثیر قطعی و اطمینان از قابلیت سیستم، AWS از لحاظ جغرافیایی در مناطق تقسیم شده است. این مناطق دارای مراکزی در ایالات متحده آمریکا، غرب ایالات متحده آمریکا (دو مکان)، برزیل، ایرلند، سنگاپور، ژاپن و استرالیا هستند. هر منطقه شامل چندین منطقه جغرافیایی کوچک به نام مناطق دسترسی است.
توسعه دهنده و بنیانگذار nodejs رایان دال ساختار جدیدی به نام Deno را معرفی کرد و هدف از این کار را پوشش مشکلاتی که نود جی اس داشت عنوان کرده است.شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که آیا ظهور Deno پایان کار node js(نود جی اس) است؟ و Deno جایگزین node js خواهد شد؟ باید به بگویم که سخت در اشتباهید این را بدانید که نود جی اس(node js) یک پلتفرم بسیار قدرتمند جاوااسکریپتی برای سمت سرور است که عمدتا اکوسیستم گسترده ای دارد و از ساختارهای جاوااسکریپت در این اکوسیستم ها استفاده می کند.
یونیتی یک پوسته گرافیکی برای محیط میزکار گنوم بود که توسط شرکت کانونیکال برای توزیع لینوکس این شرکت به نام اوبونتو توسعه داده میشد. یونیتی برای اولین بار در اوبونتو ۱۰٫۱۰ نسخه نت بوک استفاده شد. این رابط کاربری برای استفاده بهینه از فضای صفحه نمایش به خصوص در نت بوکها طراحی شد. به طور کلی یونیتی (Unity) جزو چهار موتور بازی ساز بزرگ می باشد. ساخت بازی با این موتور بازی ساز بسیار ساده است و بیشتر کار در محیط ویژوال انجام می شود، یعنی حدود ۸۰ درصد کار بدون کدنویسی انجام می شود و تنها حدود ۲۰ درصد کار کدنویسی است، که این موضوع باعث جذب بسیاری از کاربران علاقه مند به بازی سازی شده است که علم زیادی در برنامه نویسی ندارند.
شبکه های امروزی به سرعت در حالت تغییر هستند بخصوص زمانی که کاربران یا کارمندان متحرک دارید که یک دستگاه یا مکان خاص ندارند و از هر جایی به روش هایی مختلف مانند اینترنت می خواهند به شبکه متصل می شوند و برای این اتصال از دستگاه های مختلف مانند لپ تاپ ، تبلت ، گوشی هوشمند و … استفاده می کنند. این اتصال به شبکه از نقاط مختلف و دسترسی به منابع شبکه باعث افزایش بهره وری می شود اما از سوی دیگر باعث کاهش امنیت و افزایش تهدیدات می شود چون وضعیت امنیتی دستگاه هایی که به شبکه متصل می شوند کنترل نمی شود. نگهداری و ردیابی تمام دستگاه هایی که به شبکه دسترسی پیدا می کند یک کار بزرگ است و هر چه این میزان دسترسی بیشتر شود مدیریت و کنترل آن سخت تر می شود.
«عبارات با قاعده و منظم» یا همان Regular Expressions که به طور خلاصه به آن RegEx هم میگویند، یکی از امکانات جالب گوگل آنالیتیکس است. هرچند ممکن است در ابتدا کمی گیجکننده به نظر برسد، اما وقتی که کار کردن با آن را یاد گرفتید، میبینید که چه راهکار مفید و قدرتمندی است. شاید کمی طول بکشد تا کاملا بر آن مسلط شوید ولی مطمئن باشید ارزشش را دارد. Regular Expressions هم به درد بازاریابها میخورد و هم به درد افرادی که علایق فنی تری دارند. وقتی از گوگل آنالیتیکس برای بررسی و تحلیل وبسایتتان استفاده میکنید، حتما سرو کارتان با عبارات با قاعده یا همان regex هم میافتد.
موتور بازی سازی Unreal Engine اولین بار سال ۱۹۹۸ همراه با عرضه بازی Unreal معرفی شد . استدیو بازی سازی اپیک تا بحال توانسته توسط این موتور بازی سازی بازی های زیادی را عرضه نماید . استقبال بی نظیر کاربران از این موتور باعث شد تا سبک های دیگر هم به دسته موضوعات ساخت این استدیو اضافه شود . از جمله این سبک ها می توان به نقش آفرینی و سبک جاسوسی اشاره کرد . شما میتوانید به وسیله این انجین از بازی های دو بعدی گرفته تا بازی هایی باگرافیک خیره کننده را خلق کنید,Unreal این قدرت را به شما می دهد تا بازی خود را برای کنسول های اندروید و ios بسازید. بخش برنامه نویسی بصری Blueprint این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن از نمونه اولیه تا یک بازی کامل را بسازید, درواقع میتوان گفت این بخش امکان شبیه سازی بدون نیاز به کد زدن و برنامه نویسی را به توسعه دهنده می دهد.از ابزار های مهم آنریل میتوان به blueprint و debugger آن اشاره کرد.
Redshift 3D اولین موتور رندرینگ GPU Based دنیاست که به روش Biased Rendering پردازش میکند. در یک کلام یعنی کیفیت Vray با سرعت رندرینگ کارت گرافیک. اولین نکته ای که با شنیدن نام موتورهای GPU Based برای ما تداعی می شود این است که نویزهای به وجود آمده در تصویر رندر شده چقدر خواهد بود، Redshift 3D نیز به این موضوع توجه ویژه کرده و حقیقتا رندرینگ نهایی آن بسیار با کیفیت و فاقد هرگونه noise و نقاط روشنایی می باشد. کیفیت نهایی رندرینگ در نرم افزار Redshift 3D با توجه به اینکه این موتور در اول راه می باشد بسیار مطلوب است. اینکه بتوانید از تمامی منابع نوری در Maya و Softimage استفاده کنید یک حسن محسوب می شود. همچنین میتوانید به منظور ارتقا کیفیت، از نورهای RedShift مانند IES light, sun light , sky light استفاده کنید. توجه کنید که RedShift از Physical lighting برای محاسبه روشنایی استفاده میکند که تاثیر بسیاری بروی کیفیت نهایی خواهد داشت با سافت ساز همراه باشید.