سوئیفت (به انگلیسی: Swift) یک زبان برنامهنویسی کامپایلری و چند پارادایمی است که توسط شرکت اپل برای توسعه نرمافزار بر روی بستر آیاواس و اواس ده تولید شدهاست. این زبان که…
در دوره ی آموزشی TutsPlus Game Development With Swift and SpriteKit سعی بر این است با ساخت بازی به وسیله Sprite Kit و زبان برنامه نویسی Swift آشنا شوید.
فیلم آموزشی Unreal Engine 4 Material Reference Node Library ، آموزش متریال های مرجع اشکال کتابخانه در آنریل انجین ۴ می باشد که برای علاقمندان به این نرم افزار بازی سازی توسط شرکت Digital Tutors منتشر گردیده است . در این فیلم آموزشی شما با ابزار ها و چگونگی بهرگیری از آنها برای اینگونه طراحی آشنا خواهید شد تا بتوانید با استفاده از این تکنیک ها در وقت خود صرفه جویی نمایید . Joshua Kinney ، مدرس فیلم آموزشی Unreal Engine 4 Material Reference Node Library ، با بیان توضیحاتی کار خود را آغاز می نماید و در ادامه شما را با آشنایی و شناخت نمونه بافت ، چگونگی هماهنگی بافت ، آشنایی با وکتور ثابت ، آشنایی و بهرگیری از حالت Multiply ، چگونگی اضافه کردن ، آشنایی با میان عبارات خطی ، آشنایی و استفاده از رنگ ورتکس ، آشنایی چرخش ، آشنایی با نویز و بسیاری موارد آشنا خواهد ساخت تا بتوانید از این تکنیک ها در طراحی های خود استفاده نمایید و کیفیت آنها را افزایش دهید . همچنین برای تسریع در فرآیند یادگیری این مباحث ..
CRYENGINE نام یکی از ۳ موتور قدرتمند بازی سازی از شرکت آلمانی Crytek می باشد . این موتور قدرتمند از تکنولوژی موشن کپچر استفاده می کند به طوری که افراد مختلف در یک استدیو لباس های مخصوصی می پوشند و سنسور هایی را به خود متصل می کنند که توسط این سنسور ها حرکات ثبت می شود که باعث می شود این نوع حرکات بسیار طبیعی به نظر برسند. از ویژگی های این نرم افزار می توان به خصوصیات پیشرفته نورپردازی از جمله پشتیبانی از سایه برای تولید شیشه و SSDO نام برد . در ادامه میتوانید جزییات دانلود این مجموعه اموزش از شرکت Eat3D را مشاهده بفرمایید.
CryENGINE 3 یکی از مطرح ترین موتورهای بازی سازی حال حاظر جهان می باشد ، این موتور بازی سازی به منظور ساخت بازی برای پلتفرم های Windows , PlayStation 3 , Xbox 360 , Wii U قابل استفاده است و در بازی های پرطرفداری مانند Far Cry مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین CryENGINE 3 از نسخه های ۹ ، ۱۰ و ۱۱ DirectX پشتیبانی می کند . در دوره آموزشی Digital Tutors Introduction to CryENGINE شما با قابلیت های اساسی و کلیدی این موتور گرافیکی و بازی سازی قدرتمند آشنا می شوید.
فیلم آموزشی Introduction to Unreal Engine 4 ، یکی دیگر از آموزش هایی است که توسط شرکت معروف و معتبر digital tutors تهیه شده و به آشنایی با موتور قدرتمند و پرطرفدار Unreal Engine 4 می پردازد . این فیلم آموزشی کار خورد را با آموزش اصول اولیه از طریق کاوش در رابط کاربری شروع می کند و در ادامه یادگیری چگونگی به حرکت و دستکاری در نما ، دستکاری بازیگران و چگونگی استفاده مؤثر از هندسه BSP را دنبال خواهد نمود . بعد از فرا گیری اصول اولیه شما با مسدود کردن اتاق آشنا خواهید شد . در فیلم آموزشی Introduction to Unreal Engine 4 ، چگونگی ساخت اشیاء و مواد ، با توجه به کوچکترین جزییات آنها ، یکی از مهمترین اصولی است که به آن خواهد پرداخت .
Maya یکی از پیشرفتهترین نرمافزار های انیمیشن و مدل سازی سه بعدی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همین طور صنعت بازیهای رایانهای استفاده میشود. البته نقطه قوت مایا در ابزارهای مدل سازی آن است و در شرکت های بزرگ نیز بیشتر از این خصیصه اش استفاده میکنند. توانایی بالا در طراحی بهینه اشیاء طبیعی و رندرینگ، وجود متریال های متنوع، انعطاف پذیری و قابلیتهای شخصی سازی، امکان توسعه با زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس، MEL یا (maya embedded language) و همین طور پایتون و بسیاری ویژگی ها و امکانات دیگر باعث شده است تا مایا در بین پرطرفدارترین نرم افزارهای انیمیشن سازی و مدل سازی قرار گیرد. در دوره آموزشی Digital Tutors Introduction to Maya 2015 شما با قابلیت های اساسی و کلیدی این نرم افزار کاربردی قدرتمند آشنا می شوید.
فیلم آموزشی Setting Up a Split Screen Multiplayer Game in Unreal Engine ، آموزش راه اندازی یک تقسیم صفحه نمایش چند نفره بازی در آنریل انجین می باشد که توسط شرکت Digital Tutors تهیه و منتشر گردیده است . در این فیلم آموزشی شما با روش های طراحی چند صفحه نمایش برای بازی هایی که قابلیت چند نفره یا Multiplayer را دارند بطور کامل آشنا خواهید شد . Jonathan Dale ، مدرس فیلم آموزشی Setting Up a Split Screen Multiplayer Game in Unreal Engine ، کار خود را با مرور کلی پروژه و این دوره آغاز می کند و در ادامه به شما مواردی مانند چگونگی طراحی و راه اندازی نقشه ها و گیم مد برای بازی های چند نفره ، ایجاد بازیکنان در یک بازی چند نفره ، کم کردن سرعت بازکن در هنگام ضربه خوردن ، بازگردانی سرعت پس از تاخیر کوتاه ، پیاده سازی تابع HandleGameOver ، تکمیل عملکرد HandleGameOver و … را آموزش خواهد داد . شما عزیزان نیز برای تسریع در روند فراگیری این مباحث میتوانید همزمان با دیدن فیلم آموزشی از پروژه ی تمرینی ..