Krita نرم افزاری کاربردی و حرفه ای با ظاهری شبیه فتوشاپ در طراحی های ۲ بعدی و نقاشی های حرفه ای با محیط پیشرفته میباشد. از قابلیت های بسیار پرکاربرد در نرم افزار Krita کار با لایه ها مانند فتوشاپ و ایجاد افکت های طبیعی، شفافیت ، وجود انواع اسپری ، براش ، قلم مو، دارای افکت های مختلف و آماده، ابزار زوم بسیار قوی، امکان تغییر سایز و چرخش طرح ها و غیره در نرم افزار Krita اشاره کرد.
فیوژن ۳۶۰ به طراحان اجازه میدهد تا طرحهای دو بعدی خود را وارد نرم افزار کرده و با استفاده از ابزار T-Spline اقدام به مدلسازی کنند. همچنین این نرم افزار ابزاری عالی برای مدلسازی مستقل (فارغ از سایر نرم افزارهای سه بعدی سازی) بوده و به شما این امکان را می دهد تا فارغ از مشکلات مدلسازی پارامتریک به راحتی مدلسازی و ویراش سه بعدی انجام دهید. فیوژن نقشهها و طرحهای شما را بصورت یکپارچه و گویا و بصورت واقعگرایانه به مشتریان معرفی می کند، همچنین با ابزارهای خود قدرت طراحی شما را نیز افزایش می دهد.
رم افزار مایا شامل مجموعه ابزار کاربردی برای ساخت و توسعه pipeline های مدرن و آزادی است که شما برای ساخت انیمیشن های ۳ بعدی، جلوه های ویژه، ساخت بازی های کامپیوتر و پروژه های پس از تولید فیلم به آنها نیاز دارید. این مجموعه با ابزارهای جدید و قدرتمند خود در راستای شبیه سازی داینامیک، ساخت انیمیشن و رندر کردن، سطح جدیدی از خلاقیت را برای شما فراهم می کند تا شما بتوانید به راحتی روی پروژه های پیچیده کار کنید. نرم افزار مایا یکی از پیشرفتهترین نرمافزار انیمیشن و مدل سازی سه بعدی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همین طور صنعت بازیهای رایانهای استفاده میشود. البته نقطه قوت مایا در ابزارهای مدل سازی آن است و در شرکت های بزرگ نیز بیشتر از این خصیصه اش استفاده می کنند.
یونیتی یک پوسته گرافیکی برای محیط میزکار گنوم بود که توسط شرکت کانونیکال برای توزیع لینوکس این شرکت به نام اوبونتو توسعه داده میشد. یونیتی برای اولین بار در اوبونتو ۱۰٫۱۰ نسخه نت بوک استفاده شد. این رابط کاربری برای استفاده بهینه از فضای صفحه نمایش به خصوص در نت بوکها طراحی شد. به طور کلی یونیتی (Unity) جزو چهار موتور بازی ساز بزرگ می باشد. ساخت بازی با این موتور بازی ساز بسیار ساده است و بیشتر کار در محیط ویژوال انجام می شود، یعنی حدود ۸۰ درصد کار بدون کدنویسی انجام می شود و تنها حدود ۲۰ درصد کار کدنویسی است، که این موضوع باعث جذب بسیاری از کاربران علاقه مند به بازی سازی شده است که علم زیادی در برنامه نویسی ندارند.
Blender ابزاری کاربردی و یکپارچه است که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کرده و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را به شما ارائه می دهد. Blender از طریق معماری باز، امکان همکاری cross-platform، قابلیت توسعه پذیری و ایجاد یک گردش کاری یکپارچه را برای شما به وجود می آورد. Blender یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی گرافیگی ۳ بعدی Open Source در سراسر جهان است.
Blender ابزاری کاربردی و یکپارچه است که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کرده و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را به شما ارائه می دهد. Blender از طریق معماری باز، امکان همکاری cross-platform، قابلیت توسعه پذیری و ایجاد یک گردش کاری یکپارچه را برای شما به وجود می آورد. Blender یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی گرافیگی ۳ بعدی Open Source در سراسر جهان است.
GODOT موتور بازی سازی دو بعدی و سه بعدی متن باز (Open Source) تحت لیسانس MIT است که توسط جامعه Godot Engine ساخته و برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۵ معرفی شد. نسخههای ویندوز، مک و لینکوس این نرمافزار را میتوان بهصورت رایگان از وبسایت رسمی این موتور تهیه کرد. GoDot توانایی منتشر کردن بازی برای پلتفرمهای ویندوز، لینوکس، اندروید، iOS، BlackBerry 10، HTML5، PlayStation3، PlayStationVita و نینتندو ۳DS را دارد و ایجاد نسخههای ویندوز ران تایم نیز در دست ساخت است. هدف پروژه Godot این بوده که محیط بازیسازی یکپارچهای را برای کاربرانش فراهم کند. این موتور به بازیساز اجازه میدهد که از صفر و بدون نیاز به هیچ ابزار دیگری (ابزار ساخت فایلهای گرافیکی یا صوتی) شروع به ساخت بازی خود کند. معماری ساخت بازی این موتور بر اساس اصل درختهای تو در توی صحنه (scenes) پایهگذاری شده است. تمام منابع مورد استفاده در ساخت بازی از اسکریپتها گرفته تا ابزار گرافیکی در قسمتی از حافظه کامپیوتر نگهداری میشود که در اصل همان پایگاه دادههای بازی است که این خود باعث آسانتر شدن دسترسی و تغییر دادن منابع ..
Blender ابزاری کاربردی و یکپارچه است که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کرده و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را به شما ارائه می دهد. Blender از طریق معماری باز، امکان همکاری cross-platform، قابلیت توسعه پذیری و ایجاد یک گردش کاری یکپارچه را برای شما به وجود می آورد. Blender یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی گرافیگی ۳ بعدی Open Source در سراسر جهان است.
نرم افزار راینو (Rhinoceros 3D) یک نرم افزار طراحی سه بعدی یا به عبارت بهتر نرم افزار طراحی صنعتی است. برای مدل سازی صفحات و حجم های پیچیده از راینو استفاده میشود. نرم افزار راینو یک نرم افزار مدل ساز سه بعدی قوی است که توسط شرکت مک نیل عرضه شده است. این نرم افزار بر پایه خطوط نربز تولید هندسه می کند. خطوط نربز چون تعریف ریاضی دارند دقیقتر از نرم افزار های بر پایه ی مش مثل مکس ، اسکچ آپ، اتوکد و غیره عمل می کنند. تعریف هندسه با خطوط ریاضی باعث شده است که راینو در تبدیل هندسه به نمونه های واقعی جلوتر از دیگر نرم افزار های مدل ساز باشد. برای مدلینگ در محیط راینو ابتدا شبکه ای از منحنی ها در فضا ایجاد شده و سپس تبدیل به سطح می شوند. راینو نرم افزاریست که بر روی کامپیوتر های خانگی و لپ تاپ ها بدون نیاز به هیچ سخت افزار خاصی بسیار سریع خواهد بود و دارای دقت فوق العاده در طراحی و ویرایش بدون محدودیت است.
Autodesk 3ds Max برنامه ایست مختص معماران ، طراحان ، مهندسان عمران و متخصصان مصور سازی .این نرمافزار یکی از قدرتمند ترین برنامه های طراحی مدل های سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری (CG) هست سالهاست که توسط کمپانی های میانجی متفاوت نظیر Yost , Kinetix و Discreet توسعه یافته و عاقبت دوباره به وسیله توسعه دهنده اصلی خود یعنی Autodesk خریداری شد.از قابلیت های عمومی این نرم افزار می توان امکان همکاری با نرم افزار Adobe After Effects, قابلیت کار با امکان Render Pass و کار با فتوشاپ , برخورداری از قابلیتهای جدید Render موسوم به ActiveShade Interactive iray و بسیاری از قابلیت های دیگر را نام برد.