موتور بازی سازی Unreal Engine اولین بار سال ۱۹۹۸ همراه با عرضه بازی Unreal معرفی شد . استدیو بازی سازی اپیک تا بحال توانسته توسط این موتور بازی سازی بازی های زیادی را عرضه نماید . استقبال بی نظیر کاربران از این موتور باعث شد تا سبک های دیگر هم به دسته موضوعات ساخت این استدیو اضافه شود . از جمله این سبک ها می توان به نقش آفرینی و سبک جاسوسی اشاره کرد . شما میتوانید به وسیله این انجین از بازی های دو بعدی گرفته تا بازی هایی باگرافیک خیره کننده را خلق کنید,Unreal این قدرت را به شما می دهد تا بازی خود را برای کنسول های اندروید و ios بسازید. بخش برنامه نویسی بصری Blueprint این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن از نمونه اولیه تا یک بازی کامل را بسازید, درواقع میتوان گفت این بخش امکان شبیه سازی بدون نیاز به کد زدن و برنامه نویسی را به توسعه دهنده می دهد.از ابزار های مهم آنریل میتوان به blueprint و debugger آن اشاره کرد.
نرمافزار Navisworks معماران، مهندسان، ساختمانسازان حرفهای را قادر میسازد تا بطور کلی مدل یکپارچهای را بررسی کنند. این نرمافزار کمک میکند تا تمام دستاندرکاران یک پروژه برای بدست آوردن نتایج بهتر پروژه، یکپارچهسازی، تجزیه و تحلیل و ارتباطات بین تیم طراحی، حل و فصل تداخلات و متره و برآورد و همچنین برنامه زمانبندی پروژه قبل از ساخت و ساز و یا به روز شده را فراهم میکند.
GODOT موتور بازی سازی دو بعدی و سه بعدی متن باز (Open Source) تحت لیسانس MIT است که توسط جامعه Godot Engine ساخته و برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۵ معرفی شد. نسخههای ویندوز، مک و لینکوس این نرمافزار را میتوان بهصورت رایگان از وبسایت رسمی این موتور تهیه کرد. GoDot توانایی منتشر کردن بازی برای پلتفرمهای ویندوز، لینوکس، اندروید، iOS، BlackBerry 10، HTML5، PlayStation3، PlayStationVita و نینتندو ۳DS را دارد و ایجاد نسخههای ویندوز ران تایم نیز در دست ساخت است. هدف پروژه Godot این بوده که محیط بازیسازی یکپارچهای را برای کاربرانش فراهم کند. این موتور به بازیساز اجازه میدهد که از صفر و بدون نیاز به هیچ ابزار دیگری (ابزار ساخت فایلهای گرافیکی یا صوتی) شروع به ساخت بازی خود کند. معماری ساخت بازی این موتور بر اساس اصل درختهای تو در توی صحنه (scenes) پایهگذاری شده است. تمام منابع مورد استفاده در ساخت بازی از اسکریپتها گرفته تا ابزار گرافیکی در قسمتی از حافظه کامپیوتر نگهداری میشود که در اصل همان پایگاه دادههای بازی است که این خود باعث آسانتر شدن دسترسی و تغییر دادن منابع ..
فیوژن ۳۶۰ به طراحان اجازه میدهد تا طرحهای دو بعدی خود را وارد نرم افزار کرده و با استفاده از ابزار T-Spline اقدام به مدلسازی کنند. همچنین این نرم افزار ابزاری عالی برای مدلسازی مستقل (فارغ از سایر نرم افزارهای سه بعدی سازی) بوده و به شما این امکان را می دهد تا فارغ از مشکلات مدلسازی پارامتریک به راحتی مدلسازی و ویراش سه بعدی انجام دهید. فیوژن نقشهها و طرحهای شما را بصورت یکپارچه و گویا و بصورت واقعگرایانه به مشتریان معرفی می کند، همچنین با ابزارهای خود قدرت طراحی شما را نیز افزایش می دهد.
Autodesk Navisworks نرم افزاری که امکان مصورسازی و مرور طراحی پروژه را در اختیار مهندسان ، طراحان و پیمانکاران قرار می دهد که همین امر باعث کاهش خطاهای ناشی از عدم هماهنگی و برنامه ریزی بین اعضای تیم ها می گردد. همچنین مهندسان ، معماران و سازندگان به منظور کنترل بهتر نتایج نهایی پروژه ، با استفاده از این برنامه می توانند مدل ها و اطلاعات یکپارچه را با سهامداران به طور کامل مرور نمایند.
Vray for 3ds max یکی از کاربردی ترین پلاگین های تری دی مکس است که با استفاده از این نرم افزار بدون اینکه نیاز باشه اطلاعات زیادی از نحوه عمل موتور رندر وی ری بدونید می تونید صحنه های بسیار جالب و زیبایی رو رندر کنید.با نصب Vray اجزاء و عناصر مختلفی به محیط مکس افزوده می شود.نور های Vray، اشیاء Geometric آن ، مواد و بافت های موجود در آن، دوربین ، سایه زن ها و از همه مهمتر سربرگ رندر آن که با تنظیماتش ، امکان کنترل کلیه پارامتر های صحنه را فراهم میکند .