یکی از آرزوهای دیرینه برنامه نویسان امکان ادیت و کدنویسی لایو بر روی فایل های گرافیکی مورد استفاده در وب سایت است. خوشبختانه گرافیک های SVG را می توان کاملا بوسیله کدهای وب سایت مدیریت کرد. در این کورس آموزشی با گرافیک های SVG آشنا شده و پس از آن یاد می گیرید که چطور از ابزارها ، تکنیک ها و کدنویسی های موجود برای استفاده از گرافیک های SVG در سایتتان استفاده کنید.
Android به زبان ساده سیستم عاملی است برای دستگاه های موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از ۳۰ کمپانی معروف پشتیبانی می شود. آندروید اوپن سورس است و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Android SDK برنامه های مختلفی برای این سیستم عامل بنویسند. در واقع آندروید بستری را فراهم می کند تا برنامه نویسان بتوانند هرچه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کند. آندروید به معنای واقعی “ باز” (Open) است، یعنی برنامه نویس می تواند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند.
Flask یک فریمورک کاربردی وب می باشد که در پایتون نوشته شده است. آرمین روناکر، که گروه بین المللی علاقه مندان پایتون به نام Pocco را رهبری می کند، آن را توسعه می دهد. فلاسک بر اساس ابزار Werkzeug ،WSGI و موتور قالب Jinja2 می باشد که هر دو پروژه Pocco هستند.
جاوا اسکریپت زبان برنامهنویسی پویا و مبتنی بر شی (Object-based) است که هم سمت کاربر و هم سمت سرور، برای ایجاد تعمال با صفحات وب به کار میرود. جایی که HTML و CSS ساختار اولیه و ظاهر صفحات وب را تعیین میکنند، جاوا اسکریپت نحوه عملکرد صفحات وب را کنترل میکند. جاوا اسکریپت، تجربه کاربر را از صفحه وب با تبدیل آن از یک صفحه استاتیک به یک صفحه تعاملی بهبود میبخشد. بطور خلاصه، جاوا اسکریپت به صفحات وب رفتار میبخشد.
اساس علم داده یا دیتا ساینس (Data Science) متشکل از نظریهها و مباحث مرتبط با چند رشتهٔ علمی مختلف است. در آن، با استفاده از روشهای علمی، الگوریتمها، فرایندها و سامانههای مختلف سعی میشود تا از دادههای ذخیرهشدهٔ سازمانها و مؤسسهها به مقاصد مختلف بهرهبرداری بشود. دانشمند داده باید در زمینهها مختلفی مهارت داشته باشد که مهمترین آنها مفاهیم آماری، علوم کامپیوتری و دانش مرتبط با دنیای کسبوکار است. کار اصلی دانشمند داده تجزیهوتحلیل دادههایی است که در بانکهای اطلاعاتی سازمانها و مؤسسهها ذخیرهسازی شدهاند. دادههایی که از اینترنت، گوشیهای هوشمند، مشتریها و … گردآوری شدهاند.
Mathworks Matlab یک نرم افزار قوی جهت دانشجویان و محققین رشته های ریاضی و مهندسی است که اولین نگارش آن در دانشگاه نیومکزیکو و استانفورد در سال ١٩٧٠ در جهت حل مسائل تئوری ماتریسها، جبر خطی و آنالیز عددی بوجود آمد و امروزه صدها هزار کاربر دانشگاهی، آکادمیک، صنعتی و … در زمینه های بسیار متنوع مهندسی نظیر ریاضیات پیشرفته، جبر خطی، مخابرات، مهندسی سیستم و … با MATLAB بعنوان یکی از اولین محیط های محاسباتی و تکنیکی که قادر به حل مسائل آنهاست، آشنا می شوند.
لینوکس (به انگلیسی: Linux) به هسته ی سیستمعامل های شبه یونیکس میگویند که که در سال ۱۹۹۱ توسط لینوس تروالدز توسعه یافت. برخی به سیستم عامل هایی که از هستهٔ لینوکس استفاده میکنند (به این خاطر که نام لینوکس به طور گسترده در رسانه ها استفاده میشود و نامی رایج تر است) نیز لینوکس میگویند.
Unity 3D Pro نرم افزاری جامع است که می توان از آن برای ساخت بازی های ویدیویی سه بعدی و محتواهای دیگری مانند پروژه های معماری یا انیمیشن های Real-Time سه بعدی، استفاده نمود. Unity یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای ساخت بازی می باشد که یک محیط یکپارچه گرافیکی را به همراه متدهای اولیه توسعه بازی برای کاربران فراهم نموده است. ویرایشگر قدرتمند و انعطاف پذیری که از درگ و دراپ نمودن GameObject در محیط بازی پشتیبانی کرده و طراحی آسان تری را برای شما ایجاده کرده است به علاوه پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مانند C#، برخی از ویژگی های مفید این نرم افزار است .
Java یک زبان برنامه نویسی شی گراست و از دسته زبان های کامپایلری-مفسری به شمار می رود. شعار این زبان برنامه نویسی “Write once , Run anywhere” بوده و به معنی “یک بار بنویس و همه جا اجرا کن” است. این شعار به این معنی است که برنامه های نوشته شده با Java مستقل از سیستم عامل بوده و می توانیم یک برنامه را با همان ظاهر در سیستم عامل های مختلف اجرا کنیم. در دوره آموزش Java به زبان ساده، سعی شده است تا مفاهیم برنامه نویسی به ساده ترین شکل ممکن بیان شود و شما به هیچ پیش نیازی برای مشاهده این دوره نیاز ندارید.
امروزه بسیاری از نرم افزار هایی که برای ارائه مطالب در زمینه های آموزش، تجارت و کنفرانس ها استفاده می شوند مبتنی بر شیوه اسلاید به اسلاید هستند. ارائه اسلاید به اسلاید، مانند آنچه در نرمافزار پاورپوینت صورت میگیرد میتواند بسیار خستهکننده باشد چون یک روند خطی ساده را دنبال میکند. مخصوصاً اگر طراحی اسلایدها نامنظم باشندو اندازه، رنگ و متحرک سازی آیتم های محتوا به خوبی تنظیم نشود!پاورپوینت یا پرزی یکی از بزرگترین مشکلات روش اسلاید به اسلاید، از دست رفتن کلیت مطلب (زمینه) است، یعنی مخاطب شما به راحتی ممکن است سررشته مطالب را از دست بدهد و خیلی زودتر از آنچه فکر میکنید خسته شود. اگر تا حالا موقع ارائههایی که داشتهاید نگاهی به مخاطبان خود انداخته باشید بدون شک خستگی و بی حوصلگی آن ها را درک نموده اید.