دانلود Skillshare Introduction to Ansible for Network Engineers آموزش انسیبل برای مهندسان شبکه

مطلب نوشته شده
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
دفعات بازدید
569
تعداد نظرات
بدون نظر
در بخش
چندرسانه ای
ادامه مطلب
دانلود

Ansible یک ابزار Remote Administration بسیار قوی با امکانات بسیار کارامد میباشد. تمامی Node ها توسط یک Control Machine از طریق SSH مدیریت خواهد شد. برای تنظیم و مدیریت Node ها Ansible ماژول ها را از طریق SSH به Node ها انتقال میدهد. ماژول ها بصورت موقت در Node ها ذخیره شده و از طریق پروتکل JSON با Control Machine با استفاده از خروجی استاندارد ارتباط برقرار میکند. زمانی که انسیبل در حال مدیریت Node ها نباشد هیچ برنامه و یا پردازشی بصورت Background اجرا نشده و به همین دلیل منابعی نیز مصرف نخواهد شد.

دانلود Udemy TOTAL: CompTIA Security+ Certification (SY0-501) آموزش مدرک رسمی کامپتیا سکیوریتی پلاس (SY0-501)

مطلب نوشته شده
۱۸ بهمن ۱۴۰۰
دفعات بازدید
890
تعداد نظرات
بدون نظر
در بخش
چندرسانه ای
ادامه مطلب
دانلود

+CompTIA Security چیست؟ موضوع امنیت شبکه و کامپیوتر امروزه یکی از داغترین زمینه های تخصصی است که تعداد زیادی از تولید کنندگان محصولات و سازمان های بی طرف در این زمینه را به سمت اعطای مدارک تخصصی سوق داده است. همین موضوع باعث شده است تا به افراد حرفه ای در زمینه IT این امکان داده شود تا دانش و مهارت های خودشان را در استانداردها و پایه های امنیت، محک بزنند. موسسه (Computing Technology Industry Association (CompTIA، در دو دهه اخیر توانسته است خود را به عنوان یک نماد در زمینه آموزش و ترویج استاندارد ها و علم IT قرار دهد.

دانلود Udemy Computer Networking : Go from Zero to Hero (2021) آموزش مقدماتی تا پیشرفته شبکه های کامپیوتری

مطلب نوشته شده
۲۲ آذر ۱۴۰۰
دفعات بازدید
1,223
تعداد نظرات
بدون نظر
در بخش
چندرسانه ای
ادامه مطلب
دانلود

شبکه در لغت به گروهی از افراد یا اشیاء گفته می شود که می توانند اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و با هم در ارتباط باشند. اما در زمینه ی فناوری اطلاعات منظور از شبکه چیست. شبکه های کامپیوتری و یا اصطلاحاً Network، مجموعه ای متشکل از سیستم های کامپیوتری، سخت افزار و نرم افزار های مربوط به شبکه و تجهیزات ارتباطی نظیر کابل های شبکه و یا تجهیزات بی سیم است. شبکه به طور کلی به دو بخش سخت افزار (Passive) و نرم افزار (Active) تقسیم می شود. کار شبکه چیست؟ شبکه کامپیوتری وظیفه دارد تا ارتباطات بین سیستم‌ها را برقرار کند تا کاربران آن شبکه بتوانند داده‌ها و تجهیزات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. کاربرد شبکه، راه اندازی شبکه های کامپیوتری  و برقراری ارتباط بین سیستم ها است. کاربران شبکه می توانند داده‌ها و دستگاه‌هایی مانند پرینتر را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. مدیران IT می‌توانند به راحتی تعداد زیادی از کامپیوتر‌ها را مدیریت کنند و سیاست‌های خود را اعمال کنند.

دانلود LiveLessons Cisco Certified DevNet Associate DEVASC 200-901 آموزش مدرک سیسکو دونت

مطلب نوشته شده
۱۱ آذر ۱۴۰۰
دفعات بازدید
703
تعداد نظرات
بدون نظر
در بخش
چندرسانه ای
ادامه مطلب
دانلود

دوره های DevNet بر روی بحث توسعه نرم افزار بر پایه شبکه می پردازد. دانش پژوهان برای مطالعه این دوره باید حداقل دانش برنامه برنامه نویسی و شبکه را داشته باشند. شرکت سیسکو در سال ۲۰۱۹ علاوه بر تغییر سرفصل های خود, دوره های جدید در حوزه شبکه-برنامه نویسی را تدوین نمود و بدین ترتیب دوره های DevNet به لیست مطالعه دانش پژوهان علاقه مند اضافه شد! این دوره برای افرادی که به شرکت سیسکو و برنامه نویسی علاقه مند هستند یکی از بهترین گزینه ها می باشد. با توجه به محدودیت های وضع شده متاسفانه افراد دارای ملیت ایرانی نمی توانند در آزمون های این شرکت شرکت کنند.

دانلود Udemy Cisco ISE v2.4 Video Training آموزش سیسکو آی اس ای

مطلب نوشته شده
۹ مهر ۱۴۰۰
دفعات بازدید
642
تعداد نظرات
بدون نظر
در بخش
چندرسانه ای
ادامه مطلب
دانلود

شبکه های امروزی به سرعت در حالت تغییر هستند بخصوص زمانی که کاربران یا کارمندان متحرک دارید که یک دستگاه یا مکان خاص ندارند و از هر جایی به روش هایی مختلف مانند اینترنت می خواهند به شبکه متصل می شوند و برای این اتصال از دستگاه های مختلف مانند لپ تاپ ، تبلت ، گوشی هوشمند و … استفاده می کنند. این اتصال به شبکه از نقاط مختلف و دسترسی به منابع شبکه باعث افزایش بهره وری می شود اما از سوی دیگر باعث کاهش امنیت و افزایش تهدیدات می شود چون وضعیت امنیتی دستگاه هایی که به شبکه متصل می شوند کنترل نمی شود. نگهداری و ردیابی تمام دستگاه هایی که به شبکه دسترسی پیدا می کند یک کار بزرگ است و هر چه این میزان دسترسی بیشتر شود مدیریت و کنترل آن سخت تر می شود.

دانلود CBT Nuggets Cisco DevNet Associate 200-901

مطلب نوشته شده
۲۵ فروردین ۱۴۰۰
دفعات بازدید
931
تعداد نظرات
بدون نظر
در بخش
چندرسانه ای
ادامه مطلب
دانلود

CBT Nuggets یکی از معروف ترین موسسات تولید ویدیو آموزشی به زبان انگلیسی در جهان است که دانش پژوهان بسیاری را جذب خود کرده است. این موسسه را می توان از پیشرو های E-Learning دانست. شرکت سیسکو در سال ۲۰۱۹ علاوه بر تغییر سرفصل های خود, دوره های جدید در حوزه شبکه-برنامه نویسی را تدوین نمود و بدین ترتیب دوره های DevNet به لیست مطالعه دانش پژوهان علاقه مند اضافه شد!

دانلود INE CCNA 200-301 2020

مطلب نوشته شده
۲۳ فروردین ۱۴۰۰
دفعات بازدید
1,800
تعداد نظرات
یک نظر
در بخش
چندرسانه ای
ادامه مطلب
دانلود

کمپانی سیسکو به صورت تخصصی در زمینه تولید محصولات و سرویس های ارتباطی کار می‌کند. این شرکت با محصولات روتینگ و سوئیچینگش که ترافیک داده، صوت و تصویر را در شبکه های سراسر دنیا انتقال می‌دهد، معروف است. سیسکو علاوه بر آن، در زمینه های ذخیره سازی تحت شبکه، اپلیکیشن های ارتباطات یکپارچه، ویدیو کنفرانس و آرایه ای از سرویس ها شامل پشتیبانی از محصولات ساده تا راه حل های کامل دیتا سنتری و مدیریت ابری را در بر می‌گیرد. دوره های سیسکو ، به راه اندازی ساختاربندی نگهداری و عیب یابی شبکه های کامپیوتری غالبا در بستر سخت افزاری می پردازند ، طراحی فیزیکی شبکه ، تنظیم ، راه اندازی و نگهداری روترها و سوئیچ های شرکت سیسکو از مباحث مهمی است که در آموزش CCNA به عنوان مهارتی ارزشمند به علاقه مندان ارائه می گردد. دوره آموزشی CCNA اولین کورس از دوره های سیسکو و در حقیقت نقطه شروع آن محسوب می شود.

دانلود INE CCNP Enterprise ENARSI & ENCOR 2020
آپدیت شده

آپدیت شده
مطلب نوشته شده
۲۳ فروردین ۱۴۰۰
دفعات بازدید
3,084
تعداد نظرات
یک نظر
در بخش
چندرسانه ای
ادامه مطلب
دانلود

این دوره، آمادگی لازم برای شرکت در آزمون Implementing Cisco Enterprise Advanced Routing and Services (300-410 ENARSI) exam را برای متقاضیان اخذ مدارک جدید CCNP Enterprise و Cisco Certified Specialist – Enterprise Advanced Infrastructure Implementation certifications ارائه می نماید. متقاضیان دوره The ENARSI – Implementing Cisco Enterprise Advanced Routing and Services v1.0 علاوه بر کسب دانش و مهارت های لازم نصب ، پیکربندی ، اجرا و عیب یابی شبکه های اینترپرایز، مباحث پیشرفته تر مسیریابی و فناوری زیرساخت های شبکه مطرح شده در دوره ENCOR – Implementing and Operating Cisco Enterprise Network Core Technologies v1.0 course را فرا می گیرند.

دانلود Packt Network Analysis using Wireshark 3 آموزش آنالیز شبکه با وایرشارک 3

مطلب نوشته شده
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
دفعات بازدید
562
تعداد نظرات
بدون نظر
در بخش
چندرسانه ای
ادامه مطلب
دانلود

Wireshark ابزاری است بس قدرتمند در تحلیل و آنالیز ترافیک و پروتکل های شبکه. به کمک Wireshark می توانیم ترافیک شبکه را Capture کنیم و درون ترافیک های در حال Capture شدن، به جستجو بپردازیم. ویژگی های عالی و یگانه وایرشارک و سادگی کار با آن باعث شده تا به پرطرفدارترین ابزار آنالیزگر ترافیک شبکه در بین متخصصین شبکه و امنیت تبدیل شود. Wireshark را می توان بر روی پلتفرم های Windows، OS X، Linux و UNIX اجر کرد. Wireshark به صورت رایگان و Open Source در دسترس است . این برنامه به طور پیشفرض بر روی Kali Linux نصب است.

دانلود Linux Academy Network Routing Fundamentals آموزش اصول و مبانی مسیریابی شبکه

مطلب نوشته شده
۲۲ بهمن ۱۳۹۹
دفعات بازدید
493
تعداد نظرات
بدون نظر
در بخش
چندرسانه ای
ادامه مطلب
دانلود

فرآیند پیدا کردن مسیر درست انتقال داده در یک شبکه یا از شبکه‌ای به شبکه دیگر را مسیریابی (Routing) می‌گویند. در شبکه‌های کامپیوتری برای انتقال داده‌ها از شبکه‌ای به شبکه دیگر به وسیله‌ای به نام روتر نیاز دارید. روتر با استفاده از شیوه مسیردهی دستی (استاتیک) و یا با کمک پروتکل‌ها و الگوریتم‌های خاص مسیریابی، مسیرهای درست انتقال داده را یاد می‌گیرد. مسیریابی در شبکه سه نوع است که در این مجال به آن خواهیم پرداخت.