الگوهای طراحی (به انگلیسی: Design Patterns) الگوها و مستنداتی از روشهای حل برای مشکلات رایج در برنامهنویسی شیگرا هستند. این الگوها ابتدا توسط کریستوف الکساندر ارایه شد و سپس از سوی گروهی موسوم به دسته چهار (به انگلیسی: Gang of Four) یا به اختصار GOF مورد طبقهبندی قرار گرفت و تحت عنوان کتابی به نام الگوهای طراحی در سال ۱۹۹۴منتشر شد. کریستوف الکساندر الگوی طراحی را راه حلی برای مسایلی میداند که دایما در محیط اطراف رخ میدهد، از این رو میتوان بدون دوباره کاری در آینده مسایل را با سرعت بالاتری حل نمود. TutsPlus Put JavaScript Design Patterns Into Practice دوره ی آموزشی است که در آن شما با انواع الگوهای طراحی یا همان دیزان پترن ها و پر استفاده ترین و محبوب ترین های آنها در جاوا اسکریپت آشنا شده و هرکدام از آن ها در قالب یک برنامه ی جاوا اسکریپت به شما آموزش داده می شود.
عناوین آموزشی: – مقدمه – راه اندازی محیط – الگوهای طراحی تولیدی – الگوی کارخانه ای – الگوهای رفتاری – الگوی فروشنده خریدار – الگوری استراتژی – الگوهای ساختاری – الگوی وفق دهنده - و … |
Topics include: – Introduction – What You Need – Creational Design Patterns – The Factory Pattern – Behavioural Patterns – The Publisher/Subscriber Pattern – The Strategy Pattern – Structural Patterns – The Adapter Pattern |