In this series of tutorials, we will teach you the techniques and steps used when creating the UVs and textures for the subway level used throughout our Unity Mobile Game Development series. We will start by talking about some steps for starting your UV layout process as well as some important concepts that you should keep in mind whenever preparing your UVs and your textures for use inside of Unity. We will talk about the importance of hiding UV seams on your geometry, planning texture layouts on your objects to maximize efficiency, you will learn UV layout and geometry modification tricks that can dramatically enhance the use of your UV texture space, and we will spend time in Photoshop learning how the textures in our level were created.
فیلم آموزشی Unity Mobile Game Development UV Layout and Texturing ، در این سری که قسمت سیزدهم از سری مجموعه Unity Mobile Game Development می باشد شما با جزییات بیشتری آشنا خواهید شد . این مجموعه که توسط شرکت Digital Tutors تهیه و منتشر گردیده به آموزش تکنیک ها و مراحل کار هنگام ایجاد UVS و بافت برای رسیدن به سطح تونل های مترو در سراسر بازی خواهد پرداخت . Kyle Green ، مدرس فیلم آموزشی Unity Mobile Game Development UV Layout and Texturing ، کار خود را با صحبت کردن در مورد برخی از مراحل شروع فرآیند UV و مفاهیمی که باید در نظر برای این کار در نظر داشته باشید تا بتوانید آماده برای این آموزش شوید آغاز خواهد نمود . وی در مورد برخی از ریز جزییات مخفی هندسی در مبحث UV را بیان می کند و همچنین مواردی چون برنامه ریزی ، طرح بندی بافت بر روی اشیاء و به حداکثر رساندن بهره وری را به شما نشان خواهد داد . شما عزیزان می توانید با استفاده از پروژه تمرینی موجود در این سری آموزشی همزمان با دیدن فیلم ، این آموزش ها را بصورت عملی نیز تمرین نموده با با سرعت بیشتری این مباحث را فرا بگیرید .
Topics:
۰۱. Introduction and project overview
۰۲. Starting the UV layout process
۰۳. Hiding UV seams on geometry
۰۴. Using multiple UV projection methods
۰۵. Consolidating object textures for games
۰۶. Using photographs to create textures
۰۷. Adding dirt and grime to textures
۰۸. Making efficient use of UV space