In this collection of lessons we will learn about creating concept art for a game as well as how the role of the concept artist fits into the production pipeline. We will begin this course by learning about the role of a concept artist and how that role fits into the production pipeline. Next, we will learn about the game design document and then use it to determine which assets concept art is needed. From there, we’ll move on and learn about designing a level for our game from the ground up by planning out its overhead layout. Next, we will learn how to visualize this layout by creating concept sketches. Lastly, we will shift our attention to painting the concept art, focusing on rendering out our composition, planning for and painting the light sources, and then rendering out organic material to line the walls of our level. After going through this course, you will gain a better understanding as to why decisions are made during the process of creating concept art. You will also learn the basic steps involved in visualizing an idea for a level in a piece of artwork.
فیلم آموزشی Unity Mobile Game Development Concept and Design ، قسمت ۱۱ از ۲۱ قسمت آموزش توسعه بازی موبایل با موتور بازی سازی یونیتی می باشد که توسط شرکت Digital Tutors تهیه و منتشر گردیده است . در این فیلم آموزشی به بیان مباحثی در مورد ایجاد مفهوم هنر برای یک بازی و همچنین نقش هنرمند در با ایجاد و تولید خطوط لوله به علاقمندان این موتور بازی سازی محبوب و پر طرفدار می پردازد . Eddie Russell ، مدرس فیلم آموزشی Unity Mobile Game Development Concept and Design ، کار خود را با نشان دادن نقش و مفهوم هنرمند وچگونگی ارتباط آن با ساخت یک خطوط متناسب آغاز می کند . در ادامه وی در مورد سند طراحی و سپس استفاده از آن برای تعیین دارایی های هنری مورد نیاز آموزش می دهد ، از آنجا شما را با طراحی یک سطح برای بازی از زمین تا جزییات دیگر را آشنا می نماید . این سری که در ادامه دروس قبل قرار دارد و شما را کاملا با این مبحث در طراحی ، ساخت و یا گسترش بازی های موبایل آشنا می کند تا بتوانید لذت بیشتری از طراحی یک بازی با استفاده از خلق جزییات در محیط یک بازی ببرید . آموزش فوق با داشتن پروژه ی تمرینی این امکان را به شما می دهد تا در حین دیدن آموزش ، آنها بصورت عملی نیز انجام داده تا در فراگیری این مباحث سرعت بیشتری داشته باشید .
Topics:
۰۱. Introduction and project overview
۰۲. Responsibilities of the concept artist
۰۳. Planning out the layout of a level
۰۴. Creating concept sketches for the straight hallways
۰۵. Creating concept sketches for the curved sections of the level
۰۶. Digital painting: Rendering and general color scheme
۰۷. Digital painting: Painting light sources
۰۸. Digital painting: Painting the organic structures
لطفا آموزش ۳D max را هم قرار بدید
در سایت موجوده