In this tutorial, we will learn the rigging and animation process for our Unity game. We’ll start by taking a look into our rigging process. We’ll learn about bone and influence limits that we should adhere to. We’ll learn techniques for creating rigs with a sufficient amount of control, despite our limitations. We’ll cover repurposing and optimizing control rigs to work more efficiently. In the end, we will have given the animator a very flexible rig with more than enough control to successful create appealing performances in the characters they’ve been tasked with. In animation, we’ll learn some neat animation tricks and techniques to bring your game assets to life in an fun away; techniques that consist of: reversing an animated sequence, avoiding weightlessness, and tricks for animating a crawling creature with several legs. By the end of this course, you’ll have a greater understanding of tools and techniques you can use to create exciting game animations; animations that can then be then handed off to programmers to start polishing the game’s functionality.
فیلم آموزشی Unity Mobile Game Development Rigging and Animation ، یکی دیگر از سری مجموعه ی آموزشی کار با موتور بازی سازی یونیتی برای موبایل می باشد که توسط شرکت Digital Tutors تهیه و منتشر گردیده است . در این فیلم آموزشی شما پروسه ساخت انیمیشن برای بازی در نرم افزار Unity را آموزش خواهید دید . Delano Athias ، مدرس فیلم آموزشی Unity Mobile Game Development Rigging and Animation ، به بیان چگونگی شکل گیری و ساخت یک شخصیت انیمیشنی بازی موبایل در این نرم افزار می پردازد . او نشان می دهد که برای ساخت و به حرکت در آوردن یک شخصیت در بازی به چه مراحلی نیاز است و چه کار هایی باید بر روی این شخصیت انجام داد . برای به حرکت در آوردن یک شخصیت نیاز است تا تک تک قسمت های آن بصورت درست طراحی شده باشد تا نمای درستی به شخصیت بازی شما بدهد که در این فیلم به بیان ابزار های مورد استفاده برای این مورد و چگونگی استفاده از آنها پرداخته خواهد شد . این مجموعه ها به دلیل داشتن پروژه های تمرینی به شما این امکان را می دهد که همزمان با دیدن فیلم بصورت عملی نیز تمرین نمایید تا بتوانید به فرآیند یادگیری خود سرعت بیشتری ببخشید.
Topics:
۰۱. Introduction and project overview
۰۲. Preparing rigs for Unity
۰۳. Looking at the goo egg rig
۰۴. Taking a look at the goo overhang rig
۰۵. Looking at the tick rig
۰۶. Modifying the preferred angle of an IK joint chain
۰۷. Looking at the player’s rig
۰۸. Exploring the weapon rig
۰۹. Preparing animations for Unity
۱۰. Animating the background assets
۱۱. Animating the tick
۱۲. The player’s animations
۱۳. Reversing an animation
عاشقانه دوستتان دارم 🙂