In Volume 3 of Quick Start to Modeling in Maya, we’ll build on the modeling concepts covered in volumes 1 and 2.We’ll start by blocking in the main shapes of our stun gun asset, making sure to place edges strategically for later use. We’ll use extrusions and edge loops to create hard surface detail and NURBS curves to aid in building specific elements.
We’ll use a variety of polygon and NURBS-based tools and we’ll learn to make sure everything fits together to create a cohesive model. We’ll finish the process by cleaning up our scene and putting our geometry into an appropriate hierarchy.These courses are designed to be taken in sequence so we really encourage you to start with previous volumes before continuing with this section. We also encourage you to take advantage of the assignments that follow each volume.These assignments will allow you to take what you’ve learned and apply those tools and techniques to your own projects.
فیلم آموزشی Quick Start to Modeling in Maya Volume 3 ، شروع سریع مدل سازی در مایا قسمت سوم است که توسط شرکت Digital Tutors تهیه و در اختیار علاقمندان به کار با این نرم افزار قرار گرفته است . این فیلم آموزشی که ادامه دو قسمت قبلی می باشد سعی دارد تا در کمترین زمان با استفاده درست از ابزار ها در Maya 2014 شما را با تکنیک مدل سازی آشنا نماید تا بتوانید از آن بهره ببرید . Justin Marshall ، مدرس فیلم آموزشی Quick Start to Modeling in Maya Volume 3 ، با بیان خلاصه ای از دروس قبلی کار خود را آغاز می کند و در ادامه شما را با مبحث چگونگی ساخت یک اسلحه آشنا خواهد ساخت . وی تمامی ابزار هایی که به شما در این روند کمک خواهند کرد و تکنیک های استفاده از آنها را آموزش می دهد تا شما بتوانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی یک اسلحه را طراحی و خلق نمایید . شما همچنین می توانید با استفاده از پروژه ی تمرینی تمامی دروس این مبحث را بصورت عملی همزمان با دیدن فیلم انجام دهید .
Topics:
۰۱. Introduction and project overview
۰۲. Building the main barrel
۰۳. Modeling the cylindrical base
۰۴. Extruding out the barrel extension
۰۵. Adding to the top of the barrel
۰۶. Modeling a channel into the base
۰۷. Adding a small wire detail
۰۸. Building cables with NURBS curves
۰۹. Extracting geometry from the barrel
۱۰. Modeling integrated details onto the barrel
۱۱. Adding interior barrel pieces
۱۲. Adding vent slats to the base
۱۳. Modeling the stun gun handle
۱۴. Adding the handle grip
۱۵. Modeling the trigger
۱۶. Scene clean-up and assignment