Welcome to Volume 3 of the Quick Start to Unreal Engine, a series of specially constructed tutorials meant to be followed in sequence and interspersed with valuable exercises to reinforce learned concepts.
In this series of tutorials we’ll discuss how to create interactivity using Blueprints. We’ll start out by learning about the basics of creating blueprints. Then we’ll jump right into learning how to set up inputs for player movement.
After that, we’ll create a class blueprint that will serve as our character and script its movement using Blueprints. Then we’ll wrap up the training by learning how to interact with objects and how to create simple logic for our games. While following along with these lessons and building a project together will provide you with valuable knowledge, the real power comes from being able to take the techniques you’ve learned and apply them in a different way to your own work. With this in mind, you’ll be presented with an assignment immediately following each Volume.
These assignments will challenge you to take the skills that you’ve learned in a particular Volume and apply them to a different asset. These tutorials are designed to be taken in sequence so we really encourage you to start with Volume 1, and take advantage of the periodic assignments along the way to get the full learning experience.
فیلم آموزشی Quick Start to Unreal Engine 4 Volume 3 ، آموزش شروع به کار سریع در موتور بازی سازی آنریل انجین قسمت سوم از این سری مجموعه می باشد که توسط شرکت Digital Tutors تهیه و منتشر گردیده است . این فیلم آموزشی که ادامه دو قسمت قبلی خود می باشد به آموزش کار کردن راحت و سریع با این نرم افزار بازی سازی خواهد بود . Joshua Kinney ، مدرس فیلم آموزشی Quick Start to Unreal Engine 4 Volume 3 ، کار خود را با یادآوری دروس گذشته و بیان روند این دوره ی آموزشی آغاز می کند و در ادامه مباحثی همچون شناخت اصول اولیه و پایه ای طراحی و طرح ، چگونگی راه اندازی اصولی تنظیمات پروژه ی ورودی در آنریل انجین ، چگونگی طراحی و ایجاد حرکات و جنبش شخصیت ، چگونگی ایجاد حالت های مختلف در یک بازی جدید ، راه اندازی تعامل بازی بین بازیکنان ، راه اندازی تعامل باموارد دیگر ، تخصیص نهایی بازی در آنریل انجین را بیان خواهد نمود تا شما عزیزان بتوانید با یادگیری این موارد به طراحی و ساخت یک بازی در موتور بازی سازی آنریل انجین بپردازید . همچنین برای تسریع در فرآیند یادگیری میتوانید بصورت همزمان با دیدن فیلم آموزشی از پروژه ی تمرینی موجود استفاده نمایید .
Topics:
۰۱. Introduction and project overview
۰۲. Blueprint basics
۰۳. Setting up the input project settings
۰۴. Creating character movement
۰۵. Creating a new game mode
۰۶. Setting up player interaction
۰۷. Interacting with items
۰۸. Final assignment