In this Unreal Engine tutorial we’ll build a day night cycle game and multiple re-usable props, which will connect and respond to the system.
In addition we’ll dig-in and customize the sky dome that comes with the Unreal. We’ll modify and expand the cloud system, creating our own custom sky and stars. We’ll turn on Unreal’s new advanced real-time lighting system, mesh distance fields, discuss DFAO, SSAO and build a dynamic post processing system. We’ll then build a multi-stage logic system.
By the end of this Unreal Engine training you’ll have a solid understanding of how to build an interactive and expandable set of blue-print props, advanced lighting, and post processing.
فیلم آموزشی Building an Interactive Day Night Cycle Game in Unreal Engine ، آموزش ساخت چرخه تعاملی روز شب بازی در آنریل انجین می باشد که توسط Digital Tutors تهیه و منتش گردیده تا علاقمندان بتوانند با بهره گیری از این دوره کیفیت طراحی بازی های خود را افزایش دهند . در این فیلم آموزشی شما به چگونگی تعامل برای طراحی و انتقال روز به شب و بلعکس در یک بازی آشنا خواهید . Shaun Foster که مدرس فیلم آموزشی Building an Interactive Day Night Cycle Game in Unreal Engine می باشد با بیان مرور کلی پروژه کار خود را آغاز می کند تا در ادامه به آموزش مواردی مانند چگونگی ایجاد سریع یک چرخه شب و روز ، ساخت چرخش توربین بادی ، چگونگی اضافه کردن چرخش تصادفی ، راه اندازی یک طرح برای چراغ خیابان ، چگونگی قرار دادن یک لامپ خیابانی در محیط طراحی ما ، ایجاد یک مش اسکلتی در مایا و … بپردازد . شما همچنین می توانید همزمان با دیدن فیلم آموزشی از پروژه ی تمرینی موجود در این دوره نیز برای انجام عملی مباحث استفاده نمایید .
Topics: ۰۱. Introduction and project overview ۰۲. Creating a quick day night cycle ۰۳. Making our wind turbine rotate ۰۴. Creating a re-usable turbine prop ۰۵. Adding random rotation ۰۶. Setting up a street lamp blueprint ۰۷. Placing a street lamp in our environment ۰۸. Building a skeletal mesh in Maya ۰۹. Building an instanced material ۱۰. Creating a morphing flower blueprint ۱۱. Discussing day night cycle workflows ۱۲. Adding a skylight ۱۳. Using volumetric light and fog ۱۴. Integrating a dynamic fog system ۱۵. Investigating sky material ۱۶. Controlling the clouds in our sky ۱۷. Building the Post Process Volume ۱۸. Connecting the Post Process Volume ۱۹. Analyzing the sun component and adding a moon ۲۰. Setting up our moon’s orbit ۲۱. Creating our moon door ۲۲. Improving the night sky ۲۳. Filming and finishing our day night cycle |
آموزش شعبده بازی هم بزارید