هودینی یک برنامه ساخت انیمیشن سه بعدی و جلوههای ویژه است که توسط شرکت Side Effects ساخته شده است، که یک شرکت بیست و پنج ساله مستقر در خارج از تورنتو است. هودینی برای هنرمندانی که انیمیشن سه بعدی کار میکنند و همچنین برای فیلم، تلویزیون، بازیهای ویدئویی و واقعیت مجازی طراحی شده است.
محصول پرچمدار سابق Side Effects PRISMS بود، مجموعهای از ابزارهای گرافیکی سه بعدی که پایه و اساس توسعه هودینی بود. بر خلاف سایر نرم افزارهای انیمیشن سه بعدی، این برنامه از یک جریان کاری رویهای مبتنی بر گره استفاده میکند که به هنگام اصلاح کار شما، میتوانید با تکرار این گرهها کار خود را سادهتر کنید. برنامههایی مانند Maya یا Blender کار شما را دشوار میکنند.
رویکرد منحصر به فرد مبتنی بر گره این نرم افزار امکان تکرارهای متعدد را فراهم میکند تا ایجاد تغییر و توسعه انیمیشنها و جلوههای شما آسان باشد. در حالی که هودینی در درجه اول برای محیطهای پویا و جلوههای ذرات مورد استفاده قرار میگیرد، شامل یک ابزار کامل برای هنرمندانی که مایل به استفاده از آن برای سایر موارد مانند مدل سازی، انیمیشن یا رندر هستند، میباشد.
سرفصل های دوره آموزشی Udemy Game Character Rigging with Houdini:
۱. مقدمه
۲. پیش تولید پروژه
۳. جعبه ابزار Riggers
۴. دکل زامبی
۵. گرفتن
۶. مراحل بعدی