کتاب خانه Dagger به منظور تزریق وابستگی با Dependency Injection مورد استفاده قرار می گیرد Dagger ابتدا توسط توسعه دهندگان Square مورد توسعه قرار داد شد و در نهایت هم توسط google در حال پشتیبانی و بروزرسانی است (هر زمان چیزی خوبی باشد سروکله گوگل نیز پیدا می شود) و از همه نظر این کتاب خانه برای عمل تزریق وابستگی فوق العاده است و طولی نکشید که بیشتر برنامه نویسان از این کتاب خانه استفاده کردند Dagger الهام گرفته شده از فریم ورک های شبیه به خود است اما با امکاناتی بالا که برنامه نویس را مجاب می کند تا از Dagger استفاده کند.
Dagger 2 که در حال حاضر نیز توسط google مدیریت و توسعه پیدا می کند، از همان نسخه اولیه یا Dagger منشعب شده است. در این فریمورک، برای شناسایی اشیاء وابسته، تزریق وابستگیها و ایجاد گراف اشیاء از Annotation Processing استفاده میشود. پردازش Annotation ها در زمان همگردانی (کامپایل) صورت میپذیرد. در نتیجه، سرعت اجرای برنامه کاهش نمییابد. به طور مثال اگر شما یک لیست بلند بالا داشته باشید بخواهید تمامی عکس ها ASynchronize لود شوند به صورت معمول با استفاده از رم زیاد گوشی امکان پذیر است ولی با Dagger 2 نیاز به رم آنچنان بالایی نیست.
سرفصل های دوره آموزشی Udemy Advanced Android – Architecture with Dagger 2 and more:
– معرفی
– ایجاد پروژه
– راه اندازی دگر
– صفحه اول ما
– تست واحد
– آزمون UI با اسپرسو
– مدیریت صفحه نمایش و استفاده از یک مخزن
– بیشتر ترفندهای تست UI
– وظایف مرتفع
– اشکال زدایی و پاسخ های شبیه سازی شده
– مراحل بعدی
– فراخوانهای طول عمر
– نرم افزار RecyclerView
– استفاده از قطعات
– ادغام یک پایگاه داده
– پرسش و پاسخ