GODOT موتور بازی سازی دو بعدی و سه بعدی متن باز (Open Source) تحت لیسانس MIT است که توسط جامعه Godot Engine ساخته و برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۵ معرفی شد. نسخههای ویندوز، مک و لینکوس این نرمافزار را میتوان بهصورت رایگان از وبسایت رسمی این موتور تهیه کرد. GoDot توانایی منتشر کردن بازی برای پلتفرمهای ویندوز، لینوکس، اندروید، iOS، BlackBerry 10، HTML5، PlayStation3، PlayStationVita و نینتندو ۳DS را دارد و ایجاد نسخههای ویندوز ران تایم نیز در دست ساخت است.
هدف پروژه Godot این بوده که محیط بازیسازی یکپارچهای را برای کاربرانش فراهم کند. این موتور به بازیساز اجازه میدهد که از صفر و بدون نیاز به هیچ ابزار دیگری (ابزار ساخت فایلهای گرافیکی یا صوتی) شروع به ساخت بازی خود کند. معماری ساخت بازی این موتور بر اساس اصل درختهای تو در توی صحنه (scenes) پایهگذاری شده است. تمام منابع مورد استفاده در ساخت بازی از اسکریپتها گرفته تا ابزار گرافیکی در قسمتی از حافظه کامپیوتر نگهداری میشود که در اصل همان پایگاه دادههای بازی است که این خود باعث آسانتر شدن دسترسی و تغییر دادن منابع در حین ساخت بازی شده است.
سرفصل های دوره آموزشی Udemy Discovering Godot: Make Video Games in Python-like GDScript:
– مراحل اول در گودوت ۳.۱
– مراحل اول ۳.۰
– Loony Lips 3.1 – کشف GDScript
– Loony Lips 3.0 – کشف GDScript
– Hoppy Days – کشف موتور
– مشتاقان مشتاق – بالا به پایین مامورین
– CubeDude Kickabout – 3D Local Mutliplayer Sports
– مبارزه با مواد غذایی – پیشرفته تر ۳D
– بسته شدن
– C# Conversion – لب های لون – ALPHA INCOMPLETE
– ادامه سفر GameDev شما