هنگامی که برای اولین بار اپل، زبان برنامهنویسی جدید خود را با نام «سوئیفت» (Swift) منتشر کرد، برنامهنویسان شگفتزده شدند. تا قبل از آن برای توسعهی اپلیکیشنهای «Mac» و «iOS» چارهای جز استفاده از «Objective C» نبود. Objective C زبانی شیگرا و قدیمی است که در سال ۱۹۸۰ منتشر شده. سوئیفت مانند هوایی تازه وارد دنیای نرمافزار شد و آن را متحول کرد.
مانند همیشه اپل در این زمینه نیز گوی سبقت را از رقبا ربود و اعلام کرد که به زودی سوئیفت به شکل متنباز در اختیار برنامهنویسان قرار خواهد گرفت. به همین دلیل توسعهدهندگان سراسر جهان به استقبال این زبان جدید رفتند. البته دور از ذهن نخواهد بود که سوئیفت به سرعت رشد کند و به زبان اول برنامهنویسی در دههی آتی تبدیل شود.
سویفت برای کار با فریمورکهای Cocoa و Cocoa Touch اپل و تعامل با حجم عظیمی از کدهای Objective-C نوشته شده برای محصولات اپل طراحی شده است. سویفت میخواهد جلوی خطاهای برنامهنویسی را بیشتر بگیرد و امنیت بیشتری نسبت به Objective-C داشته باشد و در عین حال نگارش مختصرتر و کوتاهتری داشته باشد. این زبان توسط کامپایلر LLVM که درون برنامهٔ Xcode قراردارد (و برای لینوکس بصورت برنامهٔ جدا در دسترس است) ساخته میشود و سپس از runtime زبان Objective-C بهره میبرد که اجازه میدهد کدهای سویفت کنار کدهای C، C++ و Objective-C در کنار هم در یک برنامه اجرا شود.
سرفصل های دوره آموزشی Udemy Angry Birds, Crossy Road & more: Game Development in Swift 4:
– مقدمه و برنامه درسی
– بازی های UIKit
– SpriteKit Crashcourse
– بازی های دو بعدی با چارچوب SpriteKit
– پرندگان عصبانی
– ۳D SceneKit
– بهینه سازی فروشگاه App
– هنر ۳D خود را با MagicaVoxel ایجاد کنید
– فروشگاه برنامه ارسال