واقعیت افزوده (Augmented Reality) لایه دیجیتالی از محتوا است که از زاویه دید دوربین موبایل، تبلت، وب کم، عینک و … روی دید کاربر قرار می گیرد و به این طریق اطلاعات و یا اشیاء جدیدی را به محیط واقعی اضافه می کند. این لایه در مواردی می تواند در تعامل با کاربر باشد و دستوراتی را از محیط واقعی دریافت نماید.
در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمیشود بلکه فقط اضافه میشود. همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیهساز، دنیای واقعی را کاملاً شبیهسازی میکند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیهٔ عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک میکند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شدهاند. در واقعیت افزوده، عناصر معمولاً به صورت بیدرنگ نگاشته شده و بهطور هوشمند مرتبط با عناصر محیطی میباشند، مانند نمایش امتیاز مسابقات ورزشی در زمان پخش از تلویزیون. با کمک تکنولوژی پیشرفتهٔ واقعیت افزوده (برای مثال افزودن قابلیت بینایی کامپیوتری و تشخیص اشیاء) میتوان اطلاعات مرتبط با دنیای واقعی پیرامون کاربر را به صورت تعاملی و دیجیتالی به او ارائه کرد. همچنین میتوان اطلاعات مرتبط با محیط و اشیاء اطراف را بر روی دنیای واقعی نگاشت. ایده اولیه واقعیت افزوده اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط توماس کادل کارمند بوئینگ مطرح شد.
سرفصل های دوره آموزشی Udemy Augmented Reality 2.0 Framework, A Complete Overview:
– معرفی
– نمای کلی ArKit
– اولین قدم به واقعیت افزوده
– نمایش واقعیت افزوده
– ردیابی جهانی
– تجربه ی کاربر
– به اشتراک گذاری و استقامت جهانی AR
– متن محیط
– تشخیص و ردیابی تصویر
– شناسایی شیء
– آمار تست و موقعیت های واقعی در جهان
– جزئیات دوربین و صحنه
– تشخیص چهره
– بازی تتریس با استفاده از ARKit