در بعضی از سایت ها به اشتباه از این نرم افزار به عنوان نرم افزار انیمیشن سازی نام برده می شود که کاملا اشتباه است. نرم افزار zbrush برای sculpt (حجاری کردن) بر روی مدل می باشد. و البته با توسعه این نرم افزار امکان مدل سازی در نهایت کیفیت و جزییات از شروع تا پان در آن گنجانده شده است. اما در نسخه های نخستین آن مدل سازها در نرم افزارهای دیگر مدل خود را می ساختند و برای افزایش جزییات مدل را وارد نرم افزار زی براش می کردند و به مدل های خود جزییات دقیقی را اضافه می کردند اما با توسعه این نرم افزار ، ساخت انواع و اقسام مدل ها به راحتی در آن صورت می گیرد.
این نرم افزار از یک تکنولوژی اختصاصی به نام pixol استفاده می کند که اطلاعات مربوط به نورپردازی، رنگ، جنس و عمق را برای تمام اشیای درون صحنه ذخیره می کند. مهم ترین تفاوت بین Zbrush و نرم افزارهای مدلسازی سنتی تر این است که این نرم افزار بیشتر شبیه مجسمه سازی است.
سرفصل های دوره آموزشی Lynda ZBrush 2018 Essential Training:
– وارد کردن یک مش
– استفاده از ابتکارات
– تبدیل ZSpheres به مش
– مجسمه سازی با برس
– اعمال مواد
– کنترل مقیاس
– ایجاد و ترکیب چند گروه
– استفاده از زیرابزار
– ساخت براش مش مشبک
– ایجاد مدل های وکسل با دینامش
– ویرایش مش
– کار با ZRemesher و ZModeler Brush
– اضافه کردن و حذف سطوح زیربخش
– حرکت، تغییر سایز و چرخش اشیاء
– نقاشی بر روی یک مدل
– استفاده از نقشه های بافت
– تولید مش با FiberMesh، NanoMesh و ArrayMesh
– صادرات پروژه های ZBrush
– کار با نرم افزار دیگر