مانند تمام نرم افزار های طراحی گرافیکی و مدلسازی کامپیوتری، در مدسازی با ZBrush نیز تکنیک های حرفه ای زیادی وجود دارند که می توانند به ایجاد موجوداتی بسیار خلاقانه تر منجر شوند. زدبراش (ZBrush) انواع براش برای ایجاد خراش، بافت، خوردگی و …، در دسترس شما قرار دارد که می توانید از آن در ساخت و طراحی تصاویر سه بعدی استفاده کنید و نیز می توانید مدل خود را در هر شرایطی به صورت RealTime از زوایای مختلف ببینید و ویرایش کنید. در دوره آموزشی Digital Tutors Professional Series: Creature Creation Techniques in ZBrush شما با تکنیک های مدلسازی موجودات عجیب در زدبراش آشنا می شوید.
سینما فوردی ( Cinema 4D ) یک برنامه مدلسازی، انیمیشن سازی و رندر است که توسط شرکت MAXON Computer GmbH در آلمان توسعه یافته است. این برنامه قابلیت مدلسازی رویه ای و چندضلعی/subd، متحرک سازی، نورپردازی، ایجاد بافت، رندر و ویژگی های رایج برنامه های مدل سازی سه بعدی را دارد. شرکت MAXON چهار مدل از برنامه سینما فوردی ارائه کرده است: یک برنامه Cinema 4D ‘Prime’ اصلی، یک نسخه ‘Broadcast’ با ویژگی های موشن گرافیک اضافی، نسخه ‘Visualize’ که قابلیت هایی برای طراحی معماری ارائه می دهد و ‘Studio’ که شامل تمام این موراد است.
از جمله نرم افزار های مبتنی بر سالید می توان به نرم افزار سالیدورک اشاره نمود که امروزه به صورت گسترده با هدف مدلسازی جامدات به کار گرفته می شود.متدی که در نرم افزار سالیدورک با هدف انجام مدلسازی جامدات به کار گرفته می شود رویکرد پارامتری می باشد که اساس و پایه آن بر مبنای ویژگی رشد نموده است که سبب شده است از نرم افزار SOLIDWORKS در ساخت مدل و همچنین مونتاژ استفاده کردد.
دوره آموزشی CGCookie Short Film Character Production مراحل ساخت یک انیمیشن ۳ بعدی را آموزش می دهد. در این آموزش شما ساخت یک مدل به نام Piero که نوعی پرنده است را می اموزید و سپس رنگ آمیزی آن و لباس برای آن و حرکت دادن آن و سرانجام رندر کردن آن به صورت یک فیلم کوتاه را یاد می گیرید.
یونیتی (Unity) یک موتور بازی سازی چند سکویی است که توسط فناوریهای یونیتی ( Unity Technologies ) ساخته شده است و در ساخت بازی ویدیویی برای کامپیوترهای شخصی، کنسول های بازی، دستگاه های همراه و وب سایت ها استفاده می شود. برای اولین بار در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۰۵ برای سیستم عامل OS X معرفی شد و از آن زمان به حال بر روی بیست و یک سکوی دیگر توسعه یافته است.
موتور بازی سازی Unreal Engine 4.11 یک موتور گرافیکی بسیار قدرتمند ساخت بازی های رایانه ای است که توسط Epic Games توسعه یافت و نسخه های جدید از این موتور گرافیکی نیز در حال توسعه هستند.
در دوره آموزشی Pluralsight Animation Tips in Maya شما با نکات و ترفندهای انیمیشن آشنا می شوید. انیمیشن روندی پیچیده میباشد و یادگیری نکاتی که میتوانید به تسریع این روند کمک کند امری ارزشمند میباشد. در دوره Pluralsight Animation Tips in Maya شما با نکات و تکنیکهایی برای افزایش سرعت کار خود و همچنین استفاده از ابزار گوناگون Maya آشنا خواهید شد که در کل میتوانند به شما در تولید انیمیشنهای با کیفیت بالاتر کمک کند.
Unity 3D Pro نرم افزاری جامع است که می توان از آن برای ساخت بازی های ویدیویی سه بعدی و محتواهای دیگری مانند پروژه های معماری یا انیمیشن های Real-Time سه بعدی، استفاده نمود. Unity یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای ساخت بازی می باشد که یک محیط یکپارچه گرافیکی را به همراه متدهای اولیه توسعه بازی برای کاربران فراهم نموده است. ویرایشگر قدرتمند و انعطاف پذیری که از درگ و دراپ نمودن GameObject در محیط بازی پشتیبانی کرده و طراحی آسان تری را برای شما ایجاده کرده است به علاوه پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مانند C#، برخی از ویژگی های مفید این نرم افزار است .
یونیتی (به انگلیسی: Unity) جزو چهار موتور بازی ساز بزرگ میباشد که البته روز به روز در حال پیشرفت است، طی چند سال اخیر بسیاری از بازی سازان به سمت این موتور گرایش پیدا کردهاند، حتی در داخل کشور نیز بسیاری از شرکتهای بازی سازی این موتور را به عنوان…
Blender ابزاری کاربردی و یکپارچه است که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کرده و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را به شما ارائه می دهد. Blender از طریق معماری باز، امکان همکاری cross-platform، قابلیت توسعه پذیری و ایجاد یک گردش کاری یکپارچه را برای شما به وجود می آورد. Blender یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی گرافیگی ۳ بعدی Open Source در سراسر جهان است.