In the first volume of the 2D Racing Game Series in Unity, we’ll be covering how to begin prototyping our 2d racing game.We’ll begin the series by setting up our project and importing the essential files we need to get prototyping faster. Then we’ll learn how to create the track prefab and how we can use it to set up a simple race track.
Once the track is built, we will create the player prefab and jump right into scripting. We’ll begin with scripting the player’s movement and discussing how to get the exact behavior we want. Once we have the basic movement functionality, we’ll dig a little deeper by seeing how we can use velocity to create a different driving experience. Then we’ll finish this volume by working on the Sprite Animation script. Here we will create a flexible system that will offset and scale our sprite sheet, resulting in a fully animated sprite.
فیلم آموزشی ۲D Racing Game Series in Unity Volume 1 ، آموزش طراحی سری بازی مسابقه ای دو بعدی در یونیتی قسمت اول یکی دیگر از آموزش های این نرم افزار بازی سازی می باشد که توسط شرکت Digital Tutors تهیه شده و به آموزش مرحله به مرحله یک بازی مسایقه ای دوبعدی خواهد پرداخت تا شما عزیزان را با شیوه های آن آشنا نماید . Joshua Kinney ، مدرس فیلم آموزشی ۲D Racing Game Series in Unity Volume 1 ، با بیان مرور و مقدمه کلی یک پروژه کار خود را آغاز می نماید و در ادامه به آموزش مواردی از قبیل آماده سازی و راه اندازی یک پروژه ، ساختمان مسیر مسابقه ، اضافه کردن جزئیات به مسیر ، ایجاد مدلسازی یک بازیکن ، برنامه نویسی برای حرکت بازیکن ، اصلاح حرکت بازیکن ، اضافه کردن قابلیت سرعت به بازیکن ، تکمیل اسکریپت حرکت بازیکن و موارد دیگری که در قسمت اول این آموزش باید با آنها شوید خواهد پرداخت تا شما با یادگیری این مباحث برای قسمت بعدی این دوره ی پنج قسمت آماده شوید . این دوره آموزشی با داشتن پروژه ی تمرینی به شما این امکان را میدهد تا همزمان با دیدن فیلم ، تمامی مباحث را بصورت عملی نیز انجام دهید .
Topics:
۰۱. Introduction and project overview
۰۲. Setting up the project
۰۳. Building the race track
۰۴. Adding track detail
۰۵. Creating the player prefab
۰۶. Scripting player movement
۰۷. Refining the player movement
۰۸. Adding velocity functionality
۰۹. Finishing the player movement script
۱۰. Starting the sprite animation script
۱۱. Adding time and animation frames
۱۲. Finishing the base sprite animation functionality
۱۳. Tying the animations to player input
۱۴. Setting up non-looping animations
دمتووون گرم.
منتظر اموزش های بعدیتون هستم