In this Unity tutorial, we’ll learn how to code a game’s state or logic to keep track of things like timers, kills and rounds. Through these lessons, we’ll examine our game design doc and build game-play functionality. We’ll begin with creating a simple count-down timer and how to let other scripts cleanly access it. Then we’ll learn how to start and end our game with a splash screen to hide the level. Next we’ll create functions for the various parts of a game, like winning a round, pausing the game, killing an enemy, saving our data, resetting our game, and game over. Finally we’ll take a quick look at randomly spawning our player. A game’s internal logic is one of the most important parts of any game’s development. By learning how to deal with many common game states, we can extend them to fit our own game’s needs.
فیلم آموزشی Unity Mobile Game Development Game State ، قسمت ۱۷ از سری مجموعه آموزش کامل یونیتی که توسط معروفترین شرکت آموزشی ، Digital Tutors ، تهیه و منتشر گردیده است . شما در این فیلم آموزشی شما با اجزای خارجی بازی و چگونگی طراحی آنها آشنا خواهید شد . Chris Glick ، مدرس فیلم آموزشی Unity Mobile Game Development Game State ، در این قسمت به شما طریقه طراحی مباحثی مانند حالت بازی ، زمان در بازی ، مراحل بازی و … نشان می دهد . کریس کار خود را با بیان توضیحاتی درباره این مباحث آغاز می کند و در ادامه شما را با طریقه طراحی یه تایمر ساده در بازی چگونگی دسترسی به اسکریپت ها آشنا می نماید . مباحثی مانند شروع و پایان یک بازی ، سطح بازی و همچنین قسمت مختلف موثر در ایجاد یک بازی مانند برنده شدن در یک دور ، توقف بازی ، انهدام دشمن ، ذخیره بازی ، بازیابی ذخیره یک بازی و … مواردی هستند که شما در این دوره خواهید آموخت تا بتوانید از آنها استفاده نمایید . شما می توانید همراه بادیدن فیلم آموزشی از پروژه ی تمرینی موجود که داخل این مجموعه می باشد استفاده نموده و مباحث مورد بحث را بصورت عملی نیز انجام دهید .
Topics:
۰۱. Introduction and project overview
۰۲. Examining our start scene and the scripts that are included
۰۳. Consulting our game design document to begin our script
۰۴. Coding our Timer and counting down in the Update function
۰۵. Using Get functions to let other scripts access our variables
۰۶. Connecting our Render Overlay script component
۰۷. Adding Update logic to turn the overlay on and off
۰۸. Beginning the Won Round function
۰۹. Using Yield to pause our script execution for a second
۱۰. Listening for pausing and adding pause functionality
۱۱. Coding our EnemyKilled function with data checking
۱۲. Creating a function to save all of our stats after a round
۱۳. Coding a GameOver function to load another level
۱۴. Creating a reset function to start at round one
۱۵. Moving the player to a random location
۱۶. Randomly placing the player in the level based on waypoints
۱۷. Cleaning up the WonRound and adding a random spawn toggle
بازم آموزش Unity بزارید من عاشق این آموزش هام