دانلود Audio Recording Techniques آموزش تکنیک های ضبط صدا و آهنگ

zabt
مطلب نوشته شده
۵ مرداد
دفعات بازدید
301

امروزه دو روش متفاوت برای ضبط صدا و آهنگ وجود دارد که یکی به ضبط آنالوگ و دیگری به ضبط دیجیتال معروف است.در هر مورد تکنیک ها و اصول خاصی وجود دارد که در ابتدا بهتر است که بر مبانی و اصول ضبط صدا آشنایی پیدا کنید.Audio Recording Techniques دوره آموزشی است که در آن شما با تکنیک های ضبط صدای خواننده و انواع سازها در یک استودیو آشنا خواهید شد.

عناوین آموزشی:
– چینش بخش مانیتورینگ و ضبط استودیوهای صوتی
– آشنایی با اندازه، نحوه چینش و فاصله های مانیتور، اسپیکرها و … در اتاق فرمان استودیو
– انتخاب صحیح میزان بلندی صدای اسپیکرها
– کاربردی و ساده مفاهیم، انتخاب و کارکردن با میکروفن
– جهت ضبط صوت در میکروفن ها
– چگونگی شنیدن و ضبط الگوهای مختلف جهت صوت آمده به سوی میکروفن ها
– آشنایی با تاثیر نزدیکی یا دوری میکروفن بر روی صوت ضبط شده (آشنایی با Proximity Effect)
– کارکردن با دکمه ها و کنترل های موجود بر روی یک میکروفن
– آشنایی با تجهیزات جانبی یک میکروفن و مورد کاربرد هر یک از آن ها
– آشنایی با Direct Box (دستگاه اتصال برخی از آلات موسیقی به میکروفن)
– آشنایی با Amplifier Emulator
– مبانی ضبط صدا
– آشنایی با Microphone Preamplifier
– انتخاب یک Preamp (یا همان Microphone Preamplifier)
– تنظیم صحیح Mic Preamp به منظور ضبط صوت
– استفاده از Gain Staging
– برخورد با اعوجاج در هنگام ضبط صوت
– استفاده از Compressor در حین ضبط صوت
– استفاده از Equalizer در حین ضبط
– استفاده از فیلترهای High-Pass در حین ضبط
– مبانی EQ
– آشنایی با چیستی پوشیدگی صوتی (Latency)
– قرار دادن صحیح میکروفن
– یافتن بهترین محل ضبط (و مروری بر پارامترهای چنین مکانی)
– انتخاب میکروفن صحیح
– نکات و ترفندهای حرفه ای قرار دهی میکروفن
– آشنایی با چیستی Phase Cancellation و مبحث Sound Destroyer
– چک کردن Polarity
– چک کردن Phase به وسیله گوش کردن به آن
– کامل و کاربردی ضبط کردن Drum
– یافتن بهترین مکان در اتاق برای ضبط صوت
– پارامترهای موثر بر ضبط موثر صدای Drum یا همان طبل
– نکات و ترفندهای بهینه سازی صدای طبل
– ضبط صدای یک طبل باس با استفاده از برداشتن لایه جلویی آن
– ضبط صدای یک طبل باس با سوراخ کردن آن و قرار دادن میکروفن درون آن
– استفاده از میکروفن subkick به منظور ضبط صدای طبل
– تکنیک های مختلف ضبط صدای Snare Drum ها به کمک میکروفن
– افزودن یک میکروفن Bottom Snare
– ضبط صدای آلات موسیقی به کمک میکروفن ها از بالا
– ضبط صدای دیگر آلات موسیقی ضربی (همچون toms)
– تنظیم و چینش میکروفن ها برای ضبط صدای سنج
– استفاده از چندین میکروفن برای ضبط کل صدای موجود در صحنه
– استفاده از Room Microphones
– بدست آوردن صدای طبل
– بالانس کردن Mix طبل
– چک کردن Phase های طبل
– کارکردن بر روی صدای Drum به کمک EQ
– استفاده از یک میکروفون در ضبط صدای طبل
– استفاده از دو، سه و یا چهار میکروفن در ضبط صدای Drum
– نکات و ترفندهای ویژه نوازندگان طبل پیش از ضبط صدای طبل
– ضبط صدای گیتار
– یافتن محل مناسب قرار دادن گیتار در استودیو
– سه تکنیک برای ضبط صدای آمپلی فایر با میکروفن
– استفاده از تکنیک چینش میکروفن Marshall Cabinet
– ضبط مستقیم صدای گیتار الکترونیک
– ضبط صدای گیتار آکوستیک
– ضبط صدای گیتار آکوستیک با یک، دو و یا سه میکروفن
– مروری بر تکنیک های ضبط صدای گیتار آکوستیک
– ضبط مستقیم صدای گیتار آکوستیک
– استفاده از از محدود کننده ها به منظور ضبط صدای گیتار
– ساده و کاربردی ضبط صدای باس
– یافتن محل مناسب قرار دادن باس
– استفاده از Direct Box در ضبط صدای باس
– نصب میکروفن Bass Amplifier
– استفاده از محدود کننده ها در ضبط صدای Bass Guitar
– تکنیکهای مختلف ضبط صدای باس های آکوستیک
– دنبال کردن صدای بخشهای مختلف باس
– ضبط صدای خواننده
– یافتن محل مناسب قرار گیری خواننده در استودیو
– ضبط صدای خواننده در اتاقی جداگانه در حالی که صدای ساز نوازندگان را می شنود و آشنایی با مزایا و معایب و موارد کاربرد این روش
– کاربردی تکنیک های صحیح قرار دادن و تنظیم میکروفن خواننده
– استفاده از Limiter بر روی صدای خواننده
– نکاتی در رابطه با ضبط صدای خواننده در اتاق کنترل
– تنظیم میکروفن هدفون خواننده
– استفاده از تکنیک Doubling Vocal
– برخی تکنیک های کاربردی اخذ بهترین نتیجه از خواننده
– مروری بر تکنیک قرار دادن میکروفن در پشت سر خواننده
– لایه بندی Background Vocal
– ضبط صدای پیانوی آکوستیک
– ضبط صدای پیانو با یک میکروفن
– ضبط صدای پیانو در حالت استریو
– قرار دادن نزدیک میکروفن به پیانو
– قرار دادن نزدیک میکروفن به پیانو به کمک یک میکروفن و یا دو میکروفن
– ضبط صدای سازهای بادی
– یافتن محل مناسب ضبط صدای سازهای بادی در استودیو
– تکنیک های مختلف ضبط صدای یک ساکسیفون
– قرار دادن میکروفن در فواصل و زوایای مختلف به منظور اخذ نتیجه مطلوب از ضبط صدای سازهای بادی
– دو تکنیک مختلف ضبط صدای چندین ساز بادی به طور همزمان
– ضبط صدای سازهای String (ویولن و سازهای مانند آن)
– ضبط صدای سازهای آکوستیک
– ضبط صدای سازهایی که صدای آن ها از چند بخش از آنها خارج می شود
– پیشرفته ضبط صدای این گونه سازها
– ضبط صدای سازهای ضربی
– ضبط صدای این نوع سازها
– برخی دیگر از تکنیک های ضبط صدای این گونه سازها
– ضبط صدای سازهای الکترونیک
– ضبط صدای کیبورد
– ضبط صدای سازهای آکوستیک
– ضبط صدا به صورت Stereo
– آشنایی با ایده های پشت ضبط صدا به صورت استریو
– استفاده از تکنیک پیکربندی میکروفن ها به صورت X/Y
– استفاده از پیکربندی چینش میکروفن ها به روش ORTF
– استفاده از پیکربندی چینش میکروفن ها به صورت Spaced Pair
– استفاده از میکروفن های ویژه ضبط صدا به صورت Stereo
– تنظیم یک جلسه ضبط موسیقی
– استفاده از میکروفن هایی به منظور صحبت کردن نوازندگان و خواننده با اتاق کنترل
– برخورد و مدیریت مشکل ضبط صدای دیگر سازها توسط میکروفن تنظیم شده برای سازی دیگر
– استفاده از تداخل صدا ها به نفع خود
– تنظیم صحیح هدفون نوازندگان
– استفاده از Click Track
– تنظیم Overdubs
– آشنایی، تنظیم و اجرای Rough Mix
– تنظیم افکت های مورد نیاز
– برخورد با مشکلات Rough Mix و حل کردن آن ها
– و …
Topics include:
– Optimizing your listening environment
– Listening to how different microphone types affect recording
– Choosing the right microphone for the right recording application
– Positioning microphones for a wide variety of recording scenarios
– Utilizing proper gain staging, preamps, and direct boxes
– Avoiding phase cancellation
– Using a compressor, equalizer, and high-pass filter during recording
– Setting up a headphone mix
– Adding the right amount of compression or equalization
– Capturing great sounds from drums, guitars, basses, keyboards, pianos, strings, and vocals
– Creating a great drum set sound
– Getting the best out of any singer
– Dealing with microphone leakage
– Utilizing a variety of stereo miking techniques
– Setting up and producing a recording session
– Creating a rough mix in any digital audio workstation (DAW)
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (بدون امتیاز)
Loading...
برای دانلود از فایل نیکو حتما بر روی لینک های دانلود کلیک کنید

برترین ویدیوها

درحال بارگزاری

نظر بدهید

لطفا پیش از ارسال نظر ، به نکات زیر توجه فرمایید :
  • پسورد تمامی فایل ها www.fileniko.com می باشد.
  • دانلود از فایل نیکو فقط از داخل ایران امکان پذیر است ( IP ایران ).
  • درصورت مشاهده هرگونه خطا در هنگام Extract کردن، راهنمای دانلود را بخوانید.
  • از نوشتن دیدگاه های غیر مرتبط با پست جدا خودداری کنید.
  • فارسی تایپ کنید و برای سوال مجدد در صفحه از دکمه پاسخ دادن استفاده نمایید. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • قبل از ارسال کامنت حتما متن پست + نظرات سایر دوستان را بخوانید . نظرات اسپم و تکراری تایید نخواهند شد.
  • نظر شما ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در این صورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید .
  • فقط نظراتی که جنبه عمومی داشته باشند تایید و منتشر می شوند.
  • لطفا انتقادات و پیشنهادات و همچنین درخواست های خود را از بخش های تماس با ما و درخواستی ها ارسال نمایید
موارد فوق را مطالعه کردم