مایا یکی از پیشرفتهترین نرمافزار انیمیشن و مدل سازی و متحرک سازی سه بعدی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همینطور صنعت بازیهای رایانهای استفاده میشود. البته نقطه قوت مایا در ابزارهای مدل سازی آن است و در شرکتهای بزرگ نیز بیشتر از این خصیصه اش استفاده میکنند. تکنولوژی NURBS بکار رفته در این استودیو انیمیشن سازی، باعث کمک به طراحی بهینه اشیاء طبیعی از جمله چمن، گیاهان، مو و… میشود. توانایی بالا در Rendering که با استفاده از موتور قدرتمند mentalray و وجود Materialهای متنوع در این نرمافزار از جمله موارد کلیدی آن است. از جمله ویژگیهای این نرمافزار، انعطافپذیری و قابلیتهای شخصی سازی (customization) آن است که به کاربران حرفهای اجازه میدهد به سادگی محیط آن را به دلخواه خود تغییر دهند. مایا یک نرمافزار جامع است که به بخشهای مختلفی تقسیم شده که هر بخش ویرایش و ایجاد یکی از مراحل ساخت انیمیشن رابر عهده دارد و نیاز کاربر را به نرمافزارهای جانبی به حد اقل میرساند. به علاوه، یکی دیگر از قابلیتهای منحصربهفرد آن امکان توسعه این نرمافزار برای استفاده کنندگان آن است. کاربران میتوانند از طریق زبانهای برنامه نویسی سی پلاس پلاس، MEL یا (maya embedded language) و همینطور پایتون آن را توسعه دهند و ابزارها و امکاناتی که پیشتر در نرمافزار وجود نداشتهاند را به آن اضافه کنند. به همین دلیل بسیار مورد توجه استودیوهای بزرگ سازنده فیلم و انیمیشن قرار گرفتهاست.در دوره های آموزشی Maya 2015 Essential Training شما با ابزارها و قابلیت های اساسی و کلیدی این نرم افزار کاربردی قدرتمند آشنا می شوید.
عناوین آموزشی: – آشنایی با رابط کاربری مایا – ایجاد سلسله مراتب و لایه ها – ایجاد اشیاء چند ضلعی – کار با سطوح فرعی – اکسترودینگ یک مش (Extruding a mesh) – هموارسازی شکل هندسی – کار با ابزار منحنی NURBS – تبدیل NURBS به چند ضلعی – ایجاد و اعمال Texture Maps – استفاده از UV mapping – افزودن نورها و دوربین به یک صحنه – ایجاد افکت های طبیعی – رندرینگ دسته ای – متحرک سازی در مایا – و … |
Topics include: – Getting familiar with the Maya interface – Creating hierarchies and layers – Creating polygonal objects – Working with subdivision surfaces – Extruding a mesh – Smoothing geometry – Lofting and extruding with the NURBS curves tools – Converting NURBS to polygons – Creating and applying texture maps – Applying UV mapping – Adding lights and cameras to a scene – Creating realistic effects such as depth of field – Batch rendering – Animating in Maya |
سلام چرا اموزش ۳dmax رو نمی دارید؟
در سایت موجوده