انسان توسط حواس خود دنیای اطرافش را درک میکند. ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل میدهد. در واقعیت افزوده (AR) ارزش اولیه واقعیت موجود حفظ شده و اطلاعات حساس آن توسط تولیدات کامپیوتری پوشش داده میشوند. بدین شکل یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم به عناصر دنیای واقعی افراد اضافه میشود. عناصر پیرامون عمدتاً توسط سنسورها دریافت شده و توسط کامپیوتر پردازش میگردد. سپس تولیدات کامپیوتری با یک رابط تعاملی با عناصر محیطی آمیخته میگردد، به طوری که به صورت یک دنیای واقعی درک میشود. به موازات فناوری واقعیت افزوده (AR)، فناوری واقعیت مجازی (VR) وجود دارد. این فناوری با ایجاد یک محیط مجازی در جلوی چشمان کاربر و بر اساس حرکت سر و بدن آن محیط مجازی تعامل برقرار میکند.
در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیهٔ عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک میکند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شدهاند. در واقعیت افزوده، عناصر معمولاً به صورت بیدرنگ نگاشته شده و بهطور هوشمند مرتبط با عناصر محیطی میباشند، مانند نمایش امتیاز مسابقات ورزشی در زمان پخش از تلویزیون. با کمک تکنولوژی پیشرفتهٔ واقعیت افزوده (برای مثال افزودن قابلیت بینایی کامپیوتری و تشخیص اشیاء) میتوان اطلاعات مرتبط با دنیای واقعی پیرامون کاربر را به صورت تعاملی و دیجیتالی به او ارائه کرد. همچنین میتوان اطلاعات مرتبط با محیط و اشیاء اطراف را بر روی دنیای واقعی نگاشت. ایده اولیه واقعیت افزوده اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط توماس کادل کارمند بوئینگ مطرح شد.
سرفصل های دوره آموزشی Udemy Build 12 Augmented Reality (AR) apps with Unity & Vuforia:
– معرفی واقعیت افزوده
– مبانی یونیتی
– واقعیت افزوده یک برنامه
– درخواست کتابداری واقعیت افزوده
– ساخت کارت تبریک واقعیت افزوده
– ساخت کارت تبریک واقعیت افزوده با Canvas 2D
– دکمه مجازی و کارت ویزیت واقعیت افزوده
– فوق العاده مبتنی بر واقعیت افزوده | ردیابی OBJECT
– ردیابی شیء سیلندری
– برنامه پخش ویدئو واقعیت اقزوده
– تشخیص ابر Vuforia
– پروژه واقعی واقعیت افزوده شده توسط کاربر
– زمین و هوا