برای آفرینش تصاویر گرافیکی و انطباق آنها با شکل واقعی ، می بایست پیکسل ها را بر روی یک صفحه دو بعدی مستقر و با انجام عملیات متفاوت ، یک تصور سه بعدی از آنان را خلق تا هر بیننده در برخورد با تصویر خلق شده یک برداشت سه بعدی از تصویر را در ذهن خود ایجاد نماید.
در نرمافزارهای گرافیک کامپیوتری تفاوت بین ۲ بعدی و ۳ بعدی خیلی کمرنگ شدهاست. گرافیکهای ۲ بعدی ممکن است از روشهای ۳ بعدی برای رسیدن به جلوههایی مانند نورپردازی استفاده کنند و ۳ بعدیها ممکن است از تکنیکهای پرداخت کردن ۲ بعدی استفاده کند. غالباً، گرافیکهای ۳ بعدی کامپیوتری به مدلهای ۳ بعدی اشاره دارند. صرف نظر از گرافیک پرداخت شده، مدل در داخل فایل گرافیکی نگهداری میشود.
در دوره Udemy Topology Creation با آموزش ساخت فایل های سه بعدی با استفاده از نرم افزار بلندر و یونیتی آشنا خواهید شد.