دانلود FreeBSD 12.1 سیستم‌عامل فری بی‌اس‌دی
آپدیت شده

آپدیت شده
مطلب نوشته شده
۳۱ فروردین ۱۳۹۷
دفعات بازدید
2,217

FreeBSD یک سیستم‌عامل قدرتمند و مشابه یونیکس است که در سال ۱۹۹۲ براساس پروژه‌ای قدیمی به نام BSD و توسط یک تیم نرم‌افزاری در دانشگاه برکلی کالیفرنیا (به نام‌های جردن کی هوبارد، گریمس، ویلیامز) و با نام اولیه ۳۸۶BSD Patchkit ابداع شد. سپس این تیم با افزودن بسیاری از قابلیت‌ها و برطرف نمودن مشکلات این سیستم‌عامل، نسخه‌ای جدید از آن را به نام ۳۸۶BSD 0.5 طراحی کردند و در نهایت در سال ۱۹۹۳ شخصی به نام دیوید گریمن در والنات کریک کالیفرنیا یک سیستم‌عامل جدید به نام FreeBSD 1.0 را براساس نسخه قدیمی‌اش یعنی Patchkit و با همکاری سازنده اصلی آن یعنی هوبارد ساخت و روانه بازار کرد.

پس از آن و در سال‌های ۱۹۹۴ به بعد، نسخه‌های کامل‌تری از آن و تحت عنوان ویرایش‌های ۴ و ۵ توسط والنات کریک ارایه گردید. هدف از ساخت این سیستم‌عامل طبق گفته‌های جردن هوبارد، ارایه یک نرم‌افزار کامل همه منظوره و مستقل است. درضمن سورس‌کد موجود در آن طوری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که وی بتواند به راحت‌ترین و بهترین شکل از آن استفاده کند. به همین دلیل این سیستم‌عامل آزادی بیشتری را به کاربران و توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل می‌دهد و در این راه نه‌تنها به لیسانس GPL که مخصوص توسعه‌دهندگان اپن‌سورس است اکتفا نمی‌کند بلکه مجوز آزادتری برای استفاده از سورس برنامه به‌نام FreeBSD License را به علاقمندان خود اعطا می‌نماید.

در این میان والنات کریک اعلام می‌کند FreeBSD سیستم‌عاملی بسیار قدرتمند و در واقع بهترین انتخاب برای سرورهای بزرگ محلی و یا اینترنتی محسوب می‌شود. از بین کمپانی‌های سرشناس دنیا، یاهو یکی از اولین‌هایی است که با مبنا قرار دادن FreeBSD به عنوان سیستم‌عامل سرورهای اصلی خود، براین گفته والنات، صحه می‌گذارد. این سایت روزانه بیش از نیم میلیارد صفحه وب را در سراسر جهان برای کاربران خود ارسال می‌کند که نشان از قدرت و سرعت سیستم‌های مورد استفاده‌اش دارد.

همچنین سرویس پست‌الکترونیک رایگان شرکتی مثل مایکروسافت یعنی هات‌میل که خود از سازندگان سیستم‌عامل‌های سرور است، برای تحت پوشش قرار دادن بیش از ۳۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، ترکیبی از ویندوز، سولاریس و FreeBSD را مورد استفاده قرار می‌دهد. طبق آزمایش‌هایی که والنات کریک از سیستم‌عامل خود به عمل آورده، این سیستم‌عامل موفق به انتقال دو ترابایت اطلاعات در اینترنت طی ۲۴ ساعت شده است که یک رکورد در نوع خود محسوب می‌شود.

برخی از ویژگی‌های اساسی سیستم‌عامل FreeBSD :

  • یک سیستم‌عامل چند کاربره است، بدین معنی که چندین کاربر می‌توانند به شکل همزمان از سیستم استفاده کنند؛ فری‌بی‌اس‌دی کاربران را از یکدیگر محافظت می‌کند تا در کار هم اختلال ایجاد نکنند.
  • یک سیستم‌عامل چندکارگی است، هر کاربر می‌تواند چند فرایند را به شکل همزمان اجرا کند. برای اطمینان از اینکه هر فرایند سهم عادلانه‌ای از منابع مصرف می‌کند، اولویت هر فرایند می‌تواند به شکل پویا تنظیم شود.
  • فری‌بی‌اس‌دی مجهز به یک مکانیزم حفاظت از حافظه است تا این اطمینان حاصل شود که فرایندها و کاربران در کار یکدیگر مداخله نمی‌کنند. اگر فرایندی دچار اشکال شود، دیگر فرایندها را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (3 نظر, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

اگر نسخه جدیدی از این عنوان منتشر شده، با فشردن دکمه زیر ما را مطلع کنید.

توضیحات:

بعدا این پست را در ایمیل خود ببینید !

شما می توانید با ارسال این مطلب به ایمیل خود، سر فرصت آنرا مطالعه کرده و آنرا در میان پست های دیگر فایل نیکو گم نکنید ! همچنین میتوانید این پست را برای دوستان خود از همین طریق ارسال کنید !

برترین ویدیوها

درحال بارگزاری

یک نظر برای ”دانلود FreeBSD 12.1 سیستم‌عامل فری بی‌اس‌دی”

  1. nobody گفت:
    +
    -
    0

    سلام
    خیلی وقت بود که جای این سیستم عامل تو سایتتون خالی بود.

    واقعا کارتون درسته.

    تشکر.

نظر بدهید

لطفا پیش از ارسال نظر ، به نکات زیر توجه فرمایید :
  • پسورد تمامی فایل ها www.fileniko.com می باشد.
  • دانلود از فایل نیکو فقط از داخل ایران امکان پذیر است ( IP ایران ).
  • درصورت مشاهده هرگونه خطا در هنگام Extract کردن، راهنمای دانلود را بخوانید.
  • از نوشتن دیدگاه های غیر مرتبط با پست جدا خودداری کنید.
  • فارسی تایپ کنید و برای سوال مجدد در صفحه از دکمه پاسخ دادن استفاده نمایید. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • قبل از ارسال کامنت حتما متن پست + نظرات سایر دوستان را بخوانید . نظرات اسپم و تکراری تایید نخواهند شد.
  • نظر شما ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در این صورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید .
  • فقط نظراتی که جنبه عمومی داشته باشند تایید و منتشر می شوند.
  • لطفا انتقادات و پیشنهادات و همچنین درخواست های خود را از بخش های تماس با ما و درخواستی ها ارسال نمایید
موارد فوق را مطالعه کردم